torsdag den 31. maj 2012

Designer og Kunsthåndværker marked på Trapholt...



På Fyns turen havde vi planlagt at køre forbi Kunstmuseet Trapholt på hjemvejen. Glæden var VIRKELIGT stor, da jeg fandt ud af at det årlige design og kunshåndværkermarked blev afholdt netop de dage...

Hold nu op der var SÅ mange fine sager...

De første 5 billeder her viser fint og nytænkende keramik lavet af keramikeren Tina Marie Bentsen... Urene var så super flotte og kunne vendes alt efter hvordan man gerne ville at farverne skulle ligge, og jeg var vild med 3d keramik ophængene til væggen.. Rigtigt sjov ide...

Tina vandt årets publikums pris, og det forstår jeg så godt... Hun havde lavet en virkeligt fin bod i materialet birketræ og koblingen med pasteller og keramik præsenterede det hele på en super gennemført måde... Du kan se mere på www.tinabardina.dk





Trapholt er et fantastisk fint kunstmuseum.. selve bygningerne er så fine indvendigt og værker og udstillinger er virkeligt spændende... Det må I se mere til en anden gang...


Markedet blev holdt i museets store have.... Der var mange udstillere, mest keramik, men også tekstiler, krukker, smykker og andre fine ting...






Jeg fortryder sådan at jeg ikke fik købt skålen ovenover på billedet... Den var bare så smuk i form, mønster, farver og glans... Den står på min ønskeliste!



Jeg selv endte med at købe to små keramik kar, tænker de er til salt og sukker, de er super fine både i farve og den lidt stringente form..
Et par fine keramik ørestikker med en farveklat af gul og lyserød kom også med mig hjem...


Når der ikke er marked på Trapholt har de en fin og velassorteret afdeling med lækre sager... Der er både ting fra Normann Cph. Anne Black, Kähler, Mumi, Stelton og mange mange flere...

Ene af farlige fristelser...!

18 kommentarer:

Mette sagde ...

De små vaser i forskellige farver er virkelig fine! Ved du hvem der laver dem?

bare WUNDERBAR sagde ...

Mette-
Er det flaske vaser eller de aflange med forskellige pastel farver?
Mit link indtil kunstnerne er gået ned, så snart det åbner, så skal jeg lige forsøge at finde ud af det.. Ved ikke om der er noget med deres side.. :)
Der var bare virkeligt virkeligt mange fristende sager.. :)

Kirkesjov sagde ...

Lækre lækre sager! Dine saltkar er skønne - vi firhandler Esther Elisabeths ting i DesignKartellet, og det er som du siger skønne farver og former!

Kh. Mette

bare WUNDERBAR sagde ...

Kirkesjov-
Åh ja det var det hun hed.. Der ligger jo en hel liste inde på trapholts side hvor man kan se alle udstillerne, men siden er nede, så jeg har ikke kunnet komme derind.. :) Hun lavede også nogle virkeligt fine små vaser synes jeg.. Sådan lidt slanke.. Dem overvejede jeg også.. :)

Tina - FRK Gadekjær sagde ...

Var også på Trapholt for en måneds tid siden og elsker den museumsbutik, der er så meget fristende :-)
Bare ærgeligt, at jeg ikke fik oplevet Kunsthåndværkermarkedet, men nårh ja... pengepugen har nok bedst af det :-)

Tak for en hyggelig og inspirerende blog.

Julia Hausfrau sagde ...

Super fine sager, helt ked af jeg gik glip af det marked (men det er pengepungen ikke...). Kan kende en del af tingene fra Designerzoo i Badstuegade :)

Anna Marie Weinreich sagde ...

Det ser sørme dejligt ud alt sammen. Kan godt forstå, at du fortryder, at du ikke købte den. den har stået på min ønskeseddel længe :)

Maj♥ sagde ...

Sikke nogle skønne sager!!
Forstår hvad du mener med fristelser:)

Ida sagde ...

Jeg er ret pjattet med skålene med facetter, ligesom dig. Man skal ALTID slå til!

Kristina/www.myhouseins.blogspot.com sagde ...

Puh sikke mange lækre ting? Den skål, som du fortrød at du ikke købte hvor er den fra?

Malene sagde ...

Jenne gu'e sager, som man siger, hvor jeg kommer fra ;)

bare WUNDERBAR sagde ...

Tina-
Ja både markedet men også butikken var et farligt sted for pengepungen.. :)
Men et virkeligt smukt sted synes jeg.. :)
Tak for de søde ord om bloggen..

Julia-
Ja det kan jeg også se når jeg går ind på de forskellige designere.. Men det er altså et sted jeg bør besøge engang.. Har ikke været der endnu.. :)

Maj-
Ja det var virkeligt virkeligt fristende.. :) Der var bare så meget fint og unikt at det var næsten ikk til at holde ud.. og når man kommer hjem vil man selvfølgeligt gerne have haft meget mere.. :)

Ida-
Jamen ved du hvor lang tid jeg har brugt på at lære mig selv sætningen.. Man skal altid tælle til ti.. forestille sig at man har sagerne med hjem, og så mærke efter.. Men nogengange, burde man så bare have slået hurtigt til uden at tænke, kun mærke efter i maven.. :)

Kristina-
Jeg mener det var noget med en Pia Hansen, men jeg vil lige prøve at undersøge det.. :)

Malene-
Jeg skulle lige til at spørge om man også siger sådan i hobro, for sådan siger man nemlig også her.. men så slår det mig lige at du for længe siden vist fortalte at du oprindeligt var fra Skive.. ? :)

Helle sagde ...

Hold da op nogen flotte ting :o)

Hvis du har lyst til at støtte min indsamling til fordel for glæd børnene så kig forbi min blog :o)

http://kreativeeksperimenter.blogspot.com/2012/05/vil-du-glde-et-barn-sa-stt-indsamlingen.html

Mvh Helle

Christina sagde ...

Virkelig nogle lærke sager. Er især vild med uret.

Helena sagde ...

Super fine billeder. Kan se, at vi blogger om nogenlunde det samme, måske du havde lyst til, at tjekke min blog ud evt. blive fast læser: madebyme-helena.blogspot.com

Sandie E. Bannergaard sagde ...

Iihh sikke mange fine ting. Måske meget godt, at jeg bor i den anden ende af landet. Et lille besøg her, kunne hurtigt blive en dyr fornøjelse, hi hi ;o)

Atelierbaghuset sagde ...

For suland da, hvor ville jeg gerne have været der... Det ser ud som om der var rigtig mange gode og fristende ting. Nu må jeg altså til at komme lidt ind i kampen, og huske på datoerne for deres kunsthåndværkermarkeder - ALTSÅ!

Anonym sagde ...

Sikke fine sager! Der ville jeg også gerne have været. Ved du hvem der laver den lille skål med den sjove figur, stjernerne og de gule prikker?? Den er da for sej! :-)
Kg Lærke