lørdag den 23. oktober 2010

....kan man få for mange...??






...af de der flotte Ball lamper? Jeg ved det, I har ligesom set et par stykker nu... Men jeg har altså fået en til.. Folk finder dem i gemmerne nu, og de er bare så handy i str. at de passer alle steder...
Denne gang er den rød, egentligt flot rød, så jeg tror den får lov at beholde farven...
Jeg har længe ledt efter en lille fiks lampe til vores køkkenhjørne.. En med passende str. så den ikke ville tage magten fra bordet, tallerkenrækken og tingene.. Selvom det ikke er et stort hjørne, så synes jeg bare det er et af de hyggeligste vi har...
Lampen passer ihvertfald perfekt til det...!
Igår opdagede jeg den første buket tulipaner hos købmanden.. spørg lige om jeg elsker tulipaner.. jeg synes de er så fine og lækre... Dem får I så også........

23 kommentarer:

Lotten sagde ...

Såå flott! Nej, jag tror inte att man kan ha för många sådana lampor ;-) Själv har jag ingen än....

Camille sagde ...

hvor ser det bare lækkert ud!

bare WUNDERBAR sagde ...

Lotten-
Nej vel, det tror jeg heller ik... Gad vide om det er en dansk lampe el hvad... det ved jeg faktisk ik noget om.. om den også kan fåes nordpå el i andre lande.. det må jeg lige prøve at undersøge... :)

Camille-
Ja den piftede det lidt da.. Jeg bliver gang på gang glædeligt overrasket over hvor meget go belysning gør for rummene og for ens velbefindende.. :)) Hvis der er noget der latid kan fange mig, så er det lamper og lys i alle afskygninger.. :)

Unknown sagde ...

Altså som den stolte ejer af 14 gule badeænder, kan jeg vist kun konkludere, at nej, man kan ikke få for mange :)

Julie sagde ...

Åhhh kan man virkelig allerede få tulipaner;0)
Lækkert hjørne

bare WUNDERBAR sagde ...

Mejse-
Nu siger du 14..... Ja ja, jeg har lidt i ærmet... ;)))

Julie-
Ja sådan fik jeg det også.. jeg er virkeligt vild med tulipaner, de er så friske, og jeg fristes til at sige sprøde, selvom jeg synes at det er et halv komisk og ikke særligt pænt ord.. :)))
Har også lige set hyacinter, dem skal jeg ned og ha en af.. så er det tæt ved pre jul... .))

Kirkesjov sagde ...

Hvor hyggeligt et hjørne! Og nej - de lamper kan man bestemt ikke få for mange af - jeg er også helt vilde med dem. Som du siger - perfekt størrelse og lækre farver. Og skøn blog i øvrigt.... her får jeg lyst til at følge med :-)

Unknown sagde ...

den lamper hænger jo der, som den altid har hængt der :-)
Tulipaner :-)
I gamle dage kom de først i Februar.
Jeg elsker tulipaner, netop for deres srødhed :-)

s h i n e d e s i g n sagde ...

Veldig cosy og sjarmerende hjørnet. Lampen var prikken over i én, passet helt perfekt! Farger og detaljer...virkelig herlig!!!!

Pi Andrea sagde ...

Super hyggeligt hjørne... :o)

Katrine K sagde ...

Nei, man kan ikke få for mange, -kjempefine!

Mirjam sagde ...

Det er virkelig et hyggeligt hjørne - sådan et man må blive i godt humør af at komme forbi :)

Og lamperne er vildt skønne. Sådan et par stykker kunne jeg også godt bruge rundt omkring.

God weeekend!

Kh. Mirjam

Barbros lille atelier sagde ...

Kjempefin! Enkelte ting kan man rett og slett ikke få for mange av:-) Koselige bilder fra ditt kjøkken!
Tulipaner er min favorittblomst:-)

Ha en fortsatt fin helg!

Klem

bare WUNDERBAR sagde ...

Kirkesjov-
godt det ik kun er mig der er bidt af runde lamper.. :))
Dejligt at du har lyst til at læse med.. velkommen til.. :)

Losarinas-
Jeg blev faktisk også lidt overrasket, husker det heller ikke som at de plejer at komme nu.. Men de står altså i butikken i mange forskellige varianter og lokker.. Og hyacinter også nu!... :)

Shinedesign-
Tusinde tak.. Tror vi stilmæssigt ligger ret op af hinanden.. Jeg elsker også at "kigge ind" hjemme hos jer, du har virkeligt sans for detaljer og sammensætninger.. :)

Pi Andrea-
Ja, og især når man tænker på at vi bor i et bitte lille hus med et bitte lille køkken, og at hver eneste kvm skal udnyttes, så er jeg rigtigt glad for hjørnet.. :)

Katrine K-
Nej vel.. står lige nu splittet mellem hvor jeg skal hænge den sidste vi har.. det må måske betyde endnu flere?? :))

Mirjam-
Ja det er egentligt et godt humør hjørne.. jeg plejer også at samle alle de køkkenting jeg bliver glad af at se der.. Og lyset har altså gjort rigtigt rigtigt meget... Det betyder bare alt med lys..
Fatter ik der sku gå 4 år før vi tog os sammen til at hænge en lampe op der... :)
I lige måde med den gode week...

Barbros-
Ja jeg tror faktisk også at tulipaner er min favorit i vinter/forårs halvåret.. sammen med hyacinter fra de kommer og indtil januar.. :)
Du er også begyndt at jule ku jeg se på bloggen.. men kan også forstå at det sne må give en julekuller... :)))

Anonym sagde ...

De er rigtig fine dine lamper og det er tulipanerne også. Men er det ikke lige vel tidligt, at de er i handlen igen? Jeg elsker også tulipaner men forbinder dem med forår.
Jeg har også set de første sprøde buketter, men har endnu ikke ladet mig friste, hvor længe mon jeg kan stå imod:)

Christina sagde ...

Skønt hjørne. Jeg kan sagtens nikke genkendende til det med sine favorit-hjørner:-)
God weekend til jer

hyggetroldeogbulderbasser sagde ...

Ih altså Rakel, hvor er du bare heldig!!!
Tænk at få så mange fine lamper forærende - jeg tror IKKE man kan få for mange af dem, de har nemlig en super perfekt størrelse og jeg har mange steder hvor der er plads til både hængende, siddende og stående Ball-lamper - desværre har jeg indtil nu kun én Ball standerlampe, men lige pludselig skal jeg nok være heldig at finde nogle flere :)
Måske skal jeg ligesom dig bare spørge rundt omkring hos familie og venner...? Det er da forsøget værd!
Kh Tina

Kristin sagde ...

SMUKT hjørne! Åh suk tulipaner.......

MetteSofie sagde ...

Smukt! Og nej - man kan ikke få for mange af hverken kuglelamper eller tulipaner ;)

May-Britt sagde ...

Så fint og flot der er :-) Er vild med din fuglebakke - sådan en MÅ jeg bare eje! he he - hvor mon du har købt den? Er du mon startet på job? Jeg forstår simpelthen ikke, hvor du har dit overskud fra til at blogge og berette så fint med tekster og skønne billeder, åh, gid, det var mig ;-)

Annchen sagde ...

Sikke et lækkert hjørne! Ritig hygge..
Og en skøn skøn lampe:) - mere..
Hvor stor er den ift væglamperne?
Jeg fandt faktisk endnu en (i en lidt skrammet hvid) væglampe i dag på loppe - så nu skal der snart gang i spraymalingen;)
Blev forhindret i min "bytur" så nu må jeg lure porcelæn mandag i stedet..
Nyd aftenen..
KH Anne

Marolle sagde ...

nææ det synes jeg ikke ;)
skønt hjørne i har der.

bare WUNDERBAR sagde ...

Oline-
ikk særligt længe da.. jeg elsker dem, og jo før de kommer jo bedre.. men jeg forbinder dem ligeså meget med forår som ejg forbinder dem med jul.. :)

Christina-
Ja det er sjovt som det er meget nemmere at gøre hjørner og kroge hyggelige... og dem er der heldigvis mange af i et lille hus.. :)

Tina-
Jeg tror ihvertfald flere har dem liggende, og måske ik regner dem for noget.. jeg vakler lidt mellem om de skal på Carl Emils værelse el i stuen.. :))

Kristin-
Ja sådan har jeg det også.. og så deler jeg altid buketten, så jeg har mange små vaser med en enkelt el to tulipaner i.. :)

Ugler i posen-
ENig... ;)

May-
Det er såmænd bare en IKEA sag til sølle 39 kr.. men fin det er den.. og go som madbakke til sofaen.. ;)
Jeg skal først starte igen efter juleferien.. :)
Jeg tror ik jeg har mere overskud end så mange andre, det er nok bare en hobby sag, og et spørgsmål om at jeg slapper af med at nørkle, hvor andre måske ser tv, rydderop, går i haven, sport el hvad ved jeg.. ;)
Det er bare at komme igang.. gi et praj, så kigger jeg ind.. :))

Annchen-
Spændende med på mandag så.. ;)
Lampen er akkurat magen til, bare med ledning istedet for den til at sætte i væggen.. :) SÅ de har en rigtigt go str...

Marolle-
Det er et anvendeligt hyggehjørne tror jeg.. :) Og nej man kan jo ik få for mange.. tror jeg må støve lidt flere op... :)