tirsdag den 1. marts 2011

NU er jeg nok voksen.....


Nogle ting lærer man først, når man bliver voksen... Som for eksempel at spise oliven og faktisk kunne li´dem...! Her er nogle af de små sorte på aftenes hjemmelavede pizza... Rosenkål, rucola salat, bladselleri og kogt selleri har jeg også fået lært at spise.... At holde af kommen, det har jeg stadigt til gode, og jeg har sådan en fornemmelse af at man skal være ret gammel for at kunne li´det.... Sjovt som smagen også aldres og tilvænnes med tiden, ihvertfald i forhold til de fleste ting..........

20 kommentarer:

Belinda sagde ...

Oliven har jeg også lært som voksen, men rosenkål tror jeg aldrig jeg kommer til at holde af!

SiriR sagde ...

Godt gået!
Så er jeg vidst ikke helt voksen endu, for jeg er ikke særlig vild med hverken oliven, rosenkål eller kaffe...

Mette sagde ...

Hi Hi, sjovt det har jeg også tit tænkt på.
Jeg har aldrig kunne li' grøntsager i maden, nu spiser vi ikke andet.
Jeg har bl.a. stadig oliven og kaffe tilgode... (pis med kaffen, for det ser så hyggeligt ud)
Men lækker pizza....
Go aften!
Kh. Mette

Anna sagde ...

Så er jeg vist ikke blevet voksen endnu, for jeg kan ikke li' oliven...
Eller rosenkål, kommen og bladselleri for den sags skyld. Men hva', så må kan jo kompensere for det og virke voksen på andre måder;-)

Susan sagde ...

Hihi... ja det er så rigtigt.. Har også lært mig selv at spise oliven, for jeg synes det ser så lækkert ud at nippe til :O)
Ja, man ændre virkelig smag som voksen..

rebekka sagde ...

ha er ikke specielt kræsen men kommen hva skal det gøre godt for og i ost ???? jja jeg undre mig bare

Line sagde ...

Jeg er vist kun semivoksen så... kan ikke det der med oliven og har slet ikke tænkt mig at prøve kogt selleri .....! Til gengæld er jeg godt med på de andre fronter. :-) Tror det der med kommen hører pensionsalderen til. Så der er stadig en del år til at lære det!

Unknown sagde ...

Hihi jeg lærte osse først at spise oliven da jeg lærte Jesper at kende! Nu er jeg faktisk helt tosset med dem! Vi hentede forresten nøglerne i går, så nu varer det ikke længe :)

Anonym sagde ...

Uhhh.. oliven har jeg ikke lært. Ligesom kaffe og rødvin. Men ost med kommen i :) Jeg køber det aldrig selv, men synes virkelig det smager godt.

KH Maria

Ann-Christine sagde ...

Præcis på samme måde som dig har jeg det med kommen. Mon jeg nogensinde lærer det?!
Men oliven, elsker det! Og det gør begge mine børn på knap to år også, de kan spise dem som snacks og er vilde med dem - jeg har tænkt om det måske får en pause når de bliver lidt ældre ... Smagsløgene ændrer sig jo løbende som du også er inde på

Rikke R sagde ...

Det er lidt sjovt så, at min søn elskede at spise dem omkring 1 års alderen, i øjeblikket som 2½ år er han lidt kræsen med alt ting:-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Bella-
Jeg ved heller ikke om jeg som sådan holder af rosenkål, men jeg kan da spise dem nu, hvis de bliver serveret.. :)

Siri-
Nej sjovt du siger kaffe, for den har jeg helelr ikke fået lært, men det dufter vildt godt og hyggelgit, når andre skal have det, især om morgenen.. :)

Mette-
Du har helt ret i det med kaffen! Jeg har en veninde som altid får kaffe med mælk når vi er ude, og jeg synes simpelthen det er SÅ hyggeligt og voksent, men jeg kan altså bare ikke li det.. :(

Anna-
Det har du så ret i... forhåbentligt er det ikke kun på madfronten vi bliver voksne.. ;)

Susan-
Ja og så blev det pludseligt sådan lidt trendy, og SÅ kan man jo vænne sig til hvad som helst nærmest.. ;)

Rebekka-
Det undrer virkeligt også mig.. jeg kan simpelthen ikke fordrage kommen, det er det aller værste jeg ved, og jeg har derfor også altid undladt at komem spidskommen i de opskrifter der skal det i, selvom ejg har ladet mig fortælle, at det ikke smager som den anden kommen.. men man skal nødigt tage chancer med noget så krast som kommen!!

Line-
Altså nu har min bedste jo fået mig lært at lavet boller i selleri... ahrmmm... og altså det er jo stuvet selleri med kødboller i, og det smager faktisk ret fortrinligt, ligesom stuvet kålrabi faktisk også gør det.. :)
Kommen har vi heldigvis lang tid til at vænne os til ja!

Mejse-
Forældrene kom jo hjem fra creta for et par mdr siden og de lavede jo ikke andet end at servere oliven i forskellige afskygninger, feta og skrællede agurker.. Sådan gør man jo på creta!!
Glæder mig til at se jeres nye sted, hvis I viser frem... ;)

Maria-
Nej Maria, det er sgu halv løjerlige smagsløg du har hvad ost og kommen angår, og du er jo netop ikke pensioneret... rødvin og kaffe, der kan jeg følge dig, det kan jeg slet heller ikke magte, men at du ligefrem nyder ost med kommen, det tager jeg sgu hatten af for... ;))

Ann christine-
Hold da op, de må være flasket op med oliven.. de har nu en lidt speciel smag.. vores store pige sku lgie prøve dem fra pizzaen til aften, de kom da lige ud igen med lynets hast... :)
Kommen det er en af de ting det er ok aldrig at stifte bekendtskab med.. :)

Rikke-
Ja det kan vel egentlgit også gå den anden vej.. rosenkål var faktisk min favorit som helt lille barn, og så kom der mange år hvor det var det værste jeg kunne få, og nu er det så ok igen.. Det er da lidt sjovt... :)

Unknown sagde ...

Hmm. Nu er jeg nok den mest voksne, i alder, af alle dine læsere:-)- men jeg kan stadig ikkke spise kommen :-)

Unknown sagde ...

Oliven kom jeg til og spise da jeg var gravid, det var min synd. Jeg spiste nok et glas om dagen, puha da...

bare WUNDERBAR sagde ...

Losarinas-
Nej jeg tror også efterhånden at vi må konkludere, at kommen er KUN når man er rigtigt rigtigt rigtigt gammel, ihvertfald for de fleste, ikke Maria.. ;)

Natanja-
Ja sjovt, som der bare er nogen ting man må ha der... Min var mandariner og appelsiner.. :)

Marina sagde ...

Jeg kender nu faktisk flere børn der ELSKER oliven...

Mysticia sagde ...

Hehe! Jeg har altid elsket oliven og Feta! Helt fra lille af. Det eneste jeg helst ikke putter i munden er rucola, stærk kaffe og foie gra (Ja ved ik hvordan det staves, men øv det smagte mig ikke)

bare WUNDERBAR sagde ...

Marina-
tit er det vel også lidt et spørgsmål om tilvænning mens børnene er små? Kan ihvertfald ikke huske at vi fik da det jeg var helt lille.. :)

Mysticia-
hvad er det lige det er? Er det noget med en dyrket andelever, el er jeg helt galt på den? :)

Anonym sagde ...

Ha ha ha Rakel :) Jeg tror måskje jeg er præget af i mange år at have arbejdet med ældre mennesker, og fået serveret en kommen-ostemad dér. Men seriøst - det smager virkelig godt (i mine smagsløg. Hi hi, kan dog godt se ifølge kommentarerne at jeg nærmer mig pensionistalderen på det punkt ;)

KH Maria

bare WUNDERBAR sagde ...

Maria-
Det er da derfor... logisk forklaring ja.. visse ting er man bare ligesom nødt tila t vænne sig til.... :)))