mandag den 27. juni 2011

Broderede neonblomster...



Jeg er ved at brodere frihåndsblomster.... Jeg aner ikke hvad stingene hedder, men jeg vover at kalde det broderi...! Jeg fandt det her fine gamle sengetøj i genbrugen, og nu er det klippet ud til en aflang pude, og enkelte af blomsterne skal broderes i neon og bladene i en vildt smuk æblegrøn garn...
Jeg viser lidt mere, når jeg kommer lidt længere, men det her er en start ikk... Du kan sikkert nemt lure hvordan det er gjort, er selv blevet bidt af at brodere på i forvejen fine motiver... Det er også nemt, man skal ikk selv lave forarbejde til noget som helst...
Det kunne også være fint at brodere på nogle af mønstrene på børnekjolerne, lommer og tasker fx...

13 kommentarer:

Louise sagde ...

Rigtig fed ide :-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Mrs. Poppins-
Jeg er begyndt at lægge det grønne å også, og jeg tror det bliver rigtigt fint.. Elsker at jeg ikke skal bruge tid på alt det forarbejde med at tegne op, og så kan jeg godt li at gi de motiver der er i forvejen nye udtryk.. :)

Fru Schou sagde ...

DET var da en fantastisk ide, hvor ser det både fint, moderne og retro ud på 1 og samme gang:-)
glæder mig til at se det færdige resultat..

Mette Houg sagde ...

Det bliver helt sikkert en flot pude! :)

Malene sagde ...

Det er nemlig bare en genial idé. Tror også jeg blir bidt af det, når jeg først kommer i gang. Har du brugt alm. garn eller broderigarn? Det ser ret kraftigt ud, men du har måske bare brugt mange tråde!?

bare WUNDERBAR sagde ...

Fru Schou-
Lige ved den her kan jeg rigtigt godt li udtrykket, fordi mønsteret og farverne i stoffet er så blege, og år så farverne kommer på, bare sådan i lidt klatter, så ændrer udtrykket sig fuldstændigt.. :)

Fru hygge-
Det er jeg sikker på det gør, jeg har nemlig allerede foldet stoffet om puden.. :) Jeg synes det er svært at finde nogen puder og stof som lige passer til vores sofas farve, men den her blir fin tror jeg.. :)

Malene-
Jeg har bare brugt alm garn til det her.. det er nemlig også lidt det jeg syns er fint, at stoffet og mønstrene tit er sarte og fine, og når man så bruger rigtigt garn, så får det en helt anden stoflighed hvis man kan sige sådan.. :)

by myr sagde ...

Hvor er det da bare en super go ide Rakel - jeg har masser af den slags motiver liggende, som jeg bare aldrig rigtig syns har "passet" sammen med noget, så det er da en super ide at "opdatere" det med lidt broderi i frække farver:-)

Knus Malene

Christina Ravn sagde ...

Hvor er det bare en god idé - det ser super fedt ud!

g u r o sagde ...

Du er så inspirerende!! :)

I dag måtte jeg snu da jeg var kommet til kassen i Stoff og stil, for jeg husket plutselig på at jeg bare MÅ ha slikt rutete stoff som man broderer korssting på... ;) Så nå kan jeg bare gå i gang! Det er du som har inspirert meg! Takk!

Klem

Sara Marie sagde ...

Skøn idé! :)

Unknown sagde ...

Super ide, jeg håber vi får lidt mere at se når du bliver færdig. Jeg har det samme stof og har lidt svært ved at bruge det, for det er lidt bleg i farverne, men det der giver virkelig en fin kontrast til stoffet, ser rigtig spændende ud.

KirstenK sagde ...

Det ser rigtig fint ud...en rigtig god ide!

bare WUNDERBAR sagde ...

Tak for alle jeres fine kommentarer,, jeg er sådan bagud med tid ved computeren i tiden, så får ikke skrevet tilbage til alle hver gang.. Men jeg lover, jeg vender tilbage for fuld styrke.. :)