tirsdag den 11. oktober 2011

Manden flytter rundt i stuen??!!


Nå men... i lørdags da jeg kom hjem fra strøgtur var min mand i haven med lillebroren... han smilede, og tilføjede et "jeg har lige flyttet lidt om indenfor" til smilet...
OK...??! Jeg nærmest løber ind.... selvom vi altid i store træk er helt enige i, hvad der skal ind og ikke skal ind i huset, så kan jeg dog bedst li´at være der, når beslutningerne skal tages...

Manden havde så flyttet en lille kommode hen ved siden af en anden... Flyttet anlæg, pladespiller og højtalere hen i en jævn fordeling over de to kommoder... Så havde han været i gemmerne og fundet en mini amagerhylde, der nok har ligget lidt for længe...
Den var blevet hængt op og fyldt med diverse små nips, både hans og mit... Altså vores...

Lige først var jeg faktisk ikk helt til at være i hus med (yes rimeligt urimelig!) og jeg vænner mig nok aldrig helt til, at der pludseligt laves om herhjemme, uden jeg har en finger med i spillet, men med lidt mindre små justeringer (som fx. at få højtalerne ned ved siden af kommoden istedet for ovenpå og lidt bytten rundt på pladespiller og anlæg..), er det faktisk blevet helt hyggeligt med vores nye musik hjørne....

Og istedet er jeg nu en lille smule glad og stolt, både fordi han kan og ikke mindst fordi han gider...!

Og måske det er mig, der liiige skal slippe det lidt, og ikke være helt så hys med at det æstetiske er 100%, som jeg synes det skal være.... Det er selvfølgeligt vigtigt, at de rammer vi lever i svarer til vores behov, både rent praktisk og rent æstetisk, men måske det også kan blive FOR vigtigt...

Det tænker jeg lidt over.... Og imens kan vi så lige høre en plade.....!



Alle pladerne har fået plads imellem kommoderne...



og mini amagerhylden herunder.... synes nu det er lidt en sjov detalje, at manden sanser at den slags også skal op, og tilmed sætter nipset på plads... OG at han efterhånden har lært, at den slags endeligt ikke skal hænges for højt på væggen, synes faktisk, at han har ramt højden meget fint, og så faktisk helt uden min hjælp.. (!!?) Stof til eftertanke....


Og så er der jo det med at det er rigtigt rigtigt rart og hyggeligt at sætte sig i den gode stol med en lydbog og sin dyne, når man kommer træt hjem fra børnehave....

Det er da hyggeligt....

(...og det eneste vi så mangler, er at få sat de manglende greb på den lille blå kommode! Den slags må også være mandens opgave.....)


21 kommentarer:

Ulla sagde ...

Ok, props til din mand Rakel!! Både fordi han går op i det og fordi han gider - selv helt ned i nipsedetaljerne :-) Bravo!
Synes det ser super fint ud og nu er en pladespiller jo efterhånden ved at være en så antik en ting at den faktisk er super lækker og retro agtig at have stående på display!
Kh Ulla.

Ulla sagde ...

.....og ja, det skal bestemt kunne ses i et hjem at der leves!

FamilienG sagde ...

Er da vild med din mand tager initiativet og "gør plads til mandehørm" ikke at du ikke giver ham plads, men det er på en feminin måde han gør det!!!
Det er sørme god opdragelse ;o)
Og det er alfa og omega i samarbejde :o)
Når det er sagt, kender jeg desværre alt for godt det gen der hedder: Quinder ved bedst om indretning!!

Pøj pøj med musikken ...

Anonym sagde ...

Sikke en overraskelse! Men man må da sige, at han har haft sans for at skabe et brugbart hyggehjørne, som I kan få meget glæde af.
Og så synes jeg, du vælger den helt rette tilgang til det, nemlig at blive glad for at han både kan og har lyst!
Spørgsmålet er bare, hvor længe han har gået med disse lumske planer... ;o)

bare WUNDERBAR sagde ...

Ulla-
præcist, og er heller ikke uenig, ville meget gerne have pladespilleren fremme faktisk, og synes også han har købt et pænt anlæg osv, men jeg blev egentligt en lille smule rystet over mig selv, og over hvor meget det lige ku betyde.. altså sådan mave fornemmelsen du ved... ;) Men han kan faktisk godt, og som du siger, så er det jo netop det at han har lyst og gider... det har givet mig en anden og go´mavefornemmelse nu.. ;)

familienG-
Vi er faktisk rimeligt enige om indretningen herhjemme i store træk, altså især hvad der skal ind og ikke skal ind.. Det er fx manden som har valgt farven til det lilla skab, og lampernes grønne farve er en han egentligt havde købt til sin cykel.. Vi snakker også tit om hvad der skal ind.. Der hvor jeg synes han mangler mit quinde ved bedst! gen er når tingene skal placeres, der er jeg meget helt ned i detaljerne..
Men med hjørnet her, er jeg bare blevet helt glad og tilfreds.... :) Nu.... ;)

bare WUNDERBAR sagde ...

ida-
Ha ha... det tror jeg jeg skal spørge ham om.. Du tænker at det må være den slags der kræver længere og omfattende planlægning og koordinering for mænd, og pludseligt slog han til en dag jeg endeligt var ude af huset... :)))
Måske ja... :))

Unknown sagde ...

Han er da for sej og sejt af dig at give plads. meeen jeg passer lige på at han ikke kommer for tæt på Leif for hvis det smitter, for jeg tror altså ikke jeg kan give plads som dig, uhh jeg har nok en svaghed der. jeg er helt med på at vi snart skal finde en krea dag. Har faktisk tænkt på dig de sidste par dage, har du mere tilbage af det tapet fra ferm, jeg vil nemmelig gerne lave et par billeder.

Julie sagde ...

Wow modigt at manden! Her hjemme skulle han bare lige prøve... hader når jeg ikke har alle mine pølsefingre med i spillet:-)
Det ser godt ud! Og mega hyggeligt at sidde i den lækre bamsestol og lytte til lydbog:-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Ævlebævle-
jeg har stort set det hele tilbage af tapetet, har ikke fået taget mig sammen til at gøre det mindste i det.. ;) Måske vi sku gøre lidt i det sammen? :)
Og ja altså jeg ved ikk om det smitter.. jeg har også selv lidt svært ved det.. selvom jeg på den anden side også godt kan li tanken om at han har lyst til at gøre noget for vores hjem... :)

Julia-
Ja egentligt.. og jeg blev faktisk også lidt for mopset... eller mere og mere mopset faktisk, sku lige sluge at han havde været inde over "mit område"... :) Altså det skal heller ikke blive en hverdags ting jo, men når han gør det ok, så ska han også ha rosen.. ;)

Barbara sagde ...

Puha, den der følelse kender jeg godt. Jeg kan vitterlig ikke lide når manden tager initiativ i indretningen uden jeg har en finger med. Og jeg kan bestemt heller ikke lide, at jeg ikke bare kan lade det ske og tage resultatet med et gran salt... Men synes nu heller ikke at min mands løsninger altid virker lige velovervejede og gennemførte ;0)-synes i øvrigt i har det fineste hjem!

bare WUNDERBAR sagde ...

Barbara-
Nej et el andet sted, så er det lidt en kamel at sluge at det betyder så meget for en .. Man vil jo nødig være hysterisk, men på et el. andet plan, så er det jo min hobby, hvis man kan sige det, og det er altid en kilde til kreativitet når jeg tænker på nye ting jeg kunne lave herhjemme, og når så andre pludseligt piller i det, så bliver man lidt ude af balance lige hvad det angår.. ja det lyder sgu da lidt for skørt.. Heldigvis er jeg blevet go til at tage det med et gran salt, hvis bare jeg lige for lov at små justere, og et eller andet sted så synes jeg jo sådan set at det lyder helt fair, at han også har sine ideer, han bor her jo trods alt også.. :)

Louise sagde ...

Altså..... det der med din reaktion, det ku fuldstændig ha været mig.. Jesper ku sagtens ha flyttet et eller andet, og være ret så stolt over det... og jeg ku gå og få hovedpine i flere dage over hvordan jeg sku få det tilbage... Nu tror jeg ligesom han har givet op, indretningen er bare overladt til mig... i hvert fald det meste... Det med tapet på væggene bestemmer han dog udelukkende, og derfor vi ikke har det ENDNU::..

Men hvor er det bare P.... hyggeligt hjemme hos jer, man kan virkelig se der bor nogen, det er jeg vild med... og det nok noget jeg ku lære lidt af... kan næsten ikke sove hvis puder osv. står forkert om natten... tror det er noget arveligt.. Min mor er lige sådan....

Skægt at se jeres stue fra den vinkel, det gir mere mening i forhold til de andre billeder nu, jeg begyndet at ku finde ud af hvordan noget af jeres hus er indrettet :-) ;-)

Fandt du mon Liebe stagen et sted???

Christina sagde ...

et uha-tema også herhjemme... jeg er heller ikke god til at give mand rum til indretning og omflytning, jeg sørger altid for at jeg er lidt hurtigere end ham - haha - og når jeg tænker over det, så bliver jeg lidt (meget) pinligt berørt over mig selv. det der med at blive mopset fordi nogen har været inde på "ens områder" kender jeg alt for godt.
men helt ærligt - manden herhjemme havde en rød og en grøn lædersofa (asymmetriske!!!) stående i sin stue - det var en af flytte-sammen-aftalerne - de KOMMER IKKE MED!!! og wc-børste-anden heller ikke!

Unknown sagde ...

Ahhhhh fore en vidunderlig og FAREGERIK blogg du har her frøken!!

x x x Susi

Tine / det bedste jeg ved sagde ...

Hvor fedt af din mand Rakel! Det ser rigtig hyggeligt ud.

Elsker bare at han har sat amagerhylden op og endda fyldt den med nips – fedt! :-)

KH Tine

Kreafabrikken sagde ...

Godt gået med lidt mandeinitiativ, så vi blogladies lige kan få sat tingene lidt i perspektiv. Det er jo bare et hjem, og vi har det jo godt, uanset hvor skabet står, og om det er grønt eller lilla. Altså ikke at jeg er ligeglad, men jeg burde da være lige glad...kan I se, hvad jeg mener??? Glæde over skønhed eller glæde over handlekraft. Glæde er glæde. Mvh Louise

Anonym sagde ...

Fantastisk at han gider og så i detaljer - så er det jo noget I har sammen. Skønt!!! og der er rigtig hyggeligt :-)

Ninette sagde ...

Det lyder da som en dejlig overraskelse! (og sikken dejig stue I har)

Merete sagde ...

Hvor er det dog bare fantastisk med en mand der TØR flytte rundt på tingene uden at tage dig i ed først. 10 points til ham for det! ;o)
Og ja, du har vist ret... der er noget om det der med at give slip og ikke skulle ha en finger med i alting... det er ikke altid så nemt ;o)
Og hyggeligt ser det ud!

Marie sagde ...

ha ha hvor er han skøn! er vild med at han også fik den lille hylde op og med pynt på :)
Det er bare så hyggeligt hos jer, og da fedt at han også vil tage del i det og gøre det hyggeligt for jer. Og det er da dejligt med en pladespiller, gid jeg havde plads...

Anonym sagde ...

Hvor er det blevet fint! Og hvor er det bare sjovt, at mænd altid vil hænge ting op heeeelt oppe under loftet :-) Jeg står også altid og råber 'længere ned, længere ned', når manden og jeg hænger hylder og billeder op. Men jeg er glad for at se, at de kan lære det med tiden:-)

Tak for en dejlig blog.

Mange hilsner Jane