mandag den 31. oktober 2011

Velkommen!, Nemme halloweenkager og lyskæder med pomponer...



Til aften var der lige kort besøg, og man må sige at også ungerne er glade for deres nye gang, som de kan åbne op til.... Det er så meget rarere at sige velkommen nu..... (og ja jeg ved godt at jeg stadig skylder jer et indlæg med den nye entre, men den er stadig ikke helt færdig, altså.....).... Og de kan begge godt nyde at sætte sig ud på den lille slagbænk under trappen... Jeg tror, de synes, at der er lidt hyggeligt derude....


Og vi har fejret lidt halloween til aften... Sådan på den meget nemme, men ikke mindre hyggelige måde, med købte mini brownies pyntet med flagermuse vingummier.... Mums...


I søndags købte jeg to lyskæder med de populære bolde, denne gang i en hvid variant... De er perfekte til den julestemning der snart venter lige om hjørnet...
Vi plejer at have en kunstig granguirlande med små lys i, hængende over den store åbning mellem stuerne, men i år havde jeg lyst til noget andet, så da jeg fandt de her slog jeg til med det samme...
Det var lige den slags jeg havde haft i tankerne....


Jeg lavede en hel pose med pomponer i efterårsferien, jeg tror de må pyntes lidt med dem...
Hyggelig stemning giver det.....

22 kommentarer:

Christina sagde ...

Ih det ser dejligt ud - lysene og hyggen passer lige til efteråret

Christina sagde ...

det ser hyggeligt ud i jeres nye gang og jeg er vild med de der lyskæder, har længe ønsket mig en med alle farverne - men i hvid er de jo også helt fantastiske...

bare WUNDERBAR sagde ...

Christina-
Jeg elsker altså også den der mellemtid, sådan der hvor det stadig er efterår men julen begynder at mærkes i maven indimellem... Og der er den slags perfekt.. De giver et rigtigt hyggeligt lys.. de er købt ude på savillas til kun 150 kr.. Så billigt er det også.. :)

Christina-
Ja jeg synes også mest om de farvede først, men nu er jeg faktisk ligeså vild med dem i hvid.. de bliver byttet lidt rundt her og der... :)
Gangen er rigtigt hyggelig, og jeg har det rigtigt godt med at vi langt om længe har fået den ordnet og fået styr på tingene, så der er plads til ungernes ting og de ved hvor de skal lægge det hen.. .)

Unknown sagde ...

Wow det ser vildt lækkert ud! Det gulv i har på hvad er det og er det dyrt at ligge. Der ser pænt og praktisk ud :D

Mette Louise sagde ...

Weee! Tak for tippet med Halloween-kagerne ... Jeg tror helt sikkert, at de vil vække jubel her hjemme hos mig, når vi på torsdag sender storebror til Halloween-fest i SFO'en. Som et plaster på såret, at lillesøster ikke skal med, kan hun nu få én af disse fiiiine kager. ;)

bare WUNDERBAR sagde ...

Mette kathrine-
Gulvet var ret nemt at lægge, manden herhjemme har ihvertfald selv ordnet det... Det er sådan en vinyl der er købt hos garant tæpper.. Har heller ikke lige set den før, men synes den var lidt speciel og anderledes uden at være sådan speciel speciel.. :) Der er sådan nogle prikker på, men det hele er sort... prikkerne kommer i form af strukturen.. :)

bare WUNDERBAR sagde ...

mette louise-
hvis man ikke lige har tiden, så er det jo absolut en fin måde.. vores unger nød det ihvertfald og så var kagerne lige tilpasse i str, så de ikk blev helt kagefyldte... :)

karenbykaren sagde ...

Hvor ser det bare fint ud med den lyskæde! Men det gør den da kun endnu hyggeligere med lidt pompom'er i julefarver. Entré'en ser bare rigtig fin ud, og det ser ud til, at der er et par poder der syntes ligeså ;)

-karenbykaren

Louise sagde ...

Det ser bare rigtig fint ud, kan godt forstå i er glade for det. Det ser pænt, oprydeligt og personligt ud på samme tid. Kan virkelig godt li det.

Et lille spørgsmål, den heldragt din lille dreng har på, den er jeg helt vild med, men kan ikke helt finde ud af om kan putte en pige i den, hvad sys du????

KH Louise

ffluwer sagde ...

Det ser rigtig lækkert ud i Jeres nye gang. Kan da godt forstå ungerne synes det er hyggeligt at sidde der. Har også kigget på den hvide lyskæde, men har endnu ikke bragt den med mig hjem. Må se om det bliver ved det! :-)

Malene sagde ...

Det er virkelig godt ud. Er helt vild med det lille ekstra loft under trappen, som lampen hænger ned fra og som man kan have æsker stående til pynt ovenpå:)
Lyskæden er også rigtig fin. Har ikke set den i hvid før...

bare WUNDERBAR sagde ...

karen-
Ja jeg tror der skal pomponer i forskellige farver på lyskæden.. eller lidt andet glimmer stads, men det skal jeg lige udtænke.. :)
ENtreen er rigtigt fin nu,er så glad for den.. :)

Louise-
Især det med at det er opryddeligt.. før lå det altid i stakke derude, og det var ikke nemt at be ungerne om at rydde op efter sig og hænge tøj op når det bare rodede sådan...

heldragten er fra småfolk.. lidt dyrere end dem med print, men i en helt anden og lækker blød kvalitet.. den fåes altså også i en rigtigt fin lilla stribet pige variant.. :)

bare WUNDERBAR sagde ...

ffluwer-
Kan alstå absolut anbefale den.. den har sådan et rigtigt rart og blødt lyst lys.. meget julet, men kan helt sikkert også bruges om sommeren.. .)

Malene-
Jeg er faktisk også ret vild med det lille loft... det ser vildt hyggeligt ud og ungerne synes det er lidt mere for dem når loftet er sænket lidt.. :)

Louise sagde ...

Dejligt når man får lidt mere styr på det... jeg er også ved at få en smule mere struktur på hjemmet disse dage.... Er ikke sikkert jesper opdager det, men jeg har behov for lidt mere ro for øjet....

Jeg kender godt dragten, kan rigtig godt li den nye kvalitet de er begyndt at lave dragterne i. Vil gerne gi lidt ekstra, for de holder meget bedre... Jeg sys bare jeg har SÅ meget i lilla.... og så er grønt faktisk bare sødt til piger.... kan bare ik helt finde ud af om den er FOR drenget.... Og nu du lige havde den foran dig, så ku det være du havde en ide :-) :-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Louise-
ja det synes jeg også jeg bruger meget tid på i tiden.. man er bare hele tiden nødt til at tænke i opbevaring når man bor småt.. :)
Ved ikk om den ku være i grøn, det ku den vel godt... :)

Camomilla sagde ...

Flot lyskæde - den hænger flot og hygger i den mørke tid.

Unknown sagde ...

Den gang er bare blevet så fin:-) Og fedt, at ungerne synes, der er hyggeligt derude!
Her har vi en lyskæde med blomster hængende rundt om vores opslagstavle hele året rundt. Det giver såddan en dejlig stemning:-)

by myr sagde ...

Skønne billeder - det er da en fantastisk lyskæde, hvor fandt du den?? Og hvad måtte du give for den?

Nogle gange må man gerne "snyde" lidt med bagværk og den slags...det gør jo ik hyggen mindre:-)

Knus Malene

Bodil (200procent) sagde ...

Hvor ser det altså bare hyggeligt ud med ungerne under trappen - og med de flotte lyskæder! Vi har også været i gang med halloweenkagerne - cupcakes som børnene pyntede med slik til monstre, flagermus, spøgelser etc - en super hyggelig børneaktivitet og så smagte de godt bagefter :-))) To fluger med et smæk ;-)

Maria sagde ...

Jeres entre er bare blevet så fin, jeg kan godt forstå børnene syntes det er lidt hyggeligt derude.
Jeg kan rigtig godt li kombinationen med den rå murstensvæg og det flotte blå retrotapet.
Jeg har selv den hvide lyskæde og jeg elsker simpelthen det hyggelige lys den giver, og så minder de hvide kugler mig om snebolde Ü

Christina sagde ...

ja det er billigt. Måske skulle man overveje et smut forbi savillas her op til jul.. Vi har faktisk allerede en lyskæde magen til købt i Bangkok. Vi har bare ikke fået skiftet stikket ud endnu så den kan gå i vores stikkontakter. Men den hænger på Selmas værelse..

Anonym sagde ...

Er helt vild med den lyskæde. Har prøvet at google savillas for at finde uf af hvor den kan købes. Synes ikke jeg kan finde det - er det bare mig der er dum eller?!?!