torsdag den 3. april 2014

Morgenmad.


Det nok næsten vigtigste måltid på min dag er morgenmaden. Når jeg vågner er jeg sulten, og jeg kan virkeligt glæde mig til et godt og lækkert morgenmåltid.
Til hverdag består min morgenmad som oftest af havregrød kogt med kanel og drysset med små pæretern, eller måske helt groft knækbrød med smøreost peber og æblebåde til.
Imorges havde jeg lidt ekstra tid inden jeg skulle afsted, og begge unger var afleveret tidligt, så der nød jeg lidt hverdagsluksus.

//Ristet rugbrød m. øko spegepølse, basilikum og peber, cantaloupe melon, et par skiver ost, skyr med havregryn, vindruer og en lille smule sirup og et blødkogt æg. Blødkogte æg er jeg mer forfalden til!
Kamillethe og et lille glas øko skummetmælk on the side.

Har du mon nogen morgenmads favoritter, du vil dele? Jeg faldt bla. over denne opskrift hos Heidi, som jeg godt kunne tænke mig at prøve.

6 kommentarer:

Anna Marie Weinreich sagde ...

Ser også bare så lækkert og delikat ud :) Der er ikke noget bedre end lækker morgenmad - især ikke for tidlig :)

Unknown sagde ...

Ser lækkert ud... Her spiser jeg morgenmad to gange;o) sammen med børnene og når jeg har afleveret dem;O)

dqpage sagde ...

Jeg er også vild med min morgenmad. Blander skyr med lidt cheasy - hælder blåbær, granatæbler og evt nogle mandler eller andet på. Spises med mysli. Det er det bedste jeg ved :o)

linda; sagde ...

mums, hvor ser det indbydende ud og lyder mavegodt! god dag til dig:)

A + K = ♥ sagde ...

Det er så hyggeligt at kræse om morgenmaden, det ser lækkert ud!

- Anne

Anette Andersen sagde ...

Uhm! HVor ser det godt ud. Jeg elsker også morgenmad, men er bedst til det når der er god tid. Hvis jeg er startet en dag hvor det hele går for stærkt og jeg bare snupper noget i en fart føler jeg dagen er startet helt forkert :-)
Det er underligt hvordan morgenmad er blevet til sådan en luksusspise i hverdagen. Tænker tit på hvor hvor kostbart det er når vi spiser bær, skyr, nødder og sågar kød for nogles vedkommende. Jeg vil gerne blive bedre til havregryn i hverdagen og så luksus i weekenden :-)