lørdag den 1. november 2014

Opskrift på dadel/mandel kugler.


For lidt tid siden fik jeg tilsendt en omgang af de fineste økologiske råvarer fra Urtekram. Chia knækbrød, muscatrosiner og dadler er i tiden min treat, når jeg skal have lidt til den lille sult.
Urtekram har lavet nogle lækre opskrifter blandt andet dadelkugler, som jeg snarest skal have testet.
(Opskriften får du nederst i indlægget).
Den glutenfri brødblanding er jeg begyndt at bruge, når jeg bager boller og brød. Jeg går ikke normalt udenom gluten, og brødet jeg bager er også med hvedemel, men blandingen er trods det rigtigt god som et supplement i dejen.

Tænker dadelkuglerne fra opskriften herunder vil være perfekte som en sund julesnack.

Dadel/mandel kugler.
100 g. mandler el. mandelmel
250 g. dadler
2½ spsk kakaopulver
2 spsk kokosolie
½ tsk. vaniljepulver

Pynt.
Frugtkrymmel
50 g. kokosmel
1 spsk rålakridspulver.

Mandler blendes i en foodprocessor hvorefter dadler, kakaopulver, kokosolie og vaniljepulver tilsættes. Det hele blendes til en masse og samles så på et stykke bagepapir. Køles i køleskab i 15 min, hvorefter de trilles til kugler og trilles i pynten.
Skal på køl min. 30 min. inden servering og kan holde sig i køleskab i omkring 3 uger.

God fornøjelse.

Indlægget er sponsoreret, idet jeg har fået tilsendt ingredienser fra Urtekram.

Ingen kommentarer: