lørdag den 12. februar 2011

Dejlig dejlig dag....





Den første morgen i vinterferien, og man vågner til høj klar sol, lidt frost, og der er glade børnesmil, nybagte boller og stearinlys...
Og jeg er ret sikker på at det bliver en go dag.. I aften skal vi voksne nemlig ud helt for os selv, på lækker restaurant og bagefter til en koncert, som vi begge er spændte på...
Og jeg glæder mig... Ikke mindst til at prøve at sove bare lidt længere imorgen, nu da børnene bliver passet....
Dejlig dejlig dag..... også til I andre....

21 kommentarer:

Sofie Legarth sagde ...

God formiddag! Hvor ser de super gode ud de boller - er det egen opskrift? Min store dreng har pt. 8 tænder der er løse... og alle fortænder og nabo dertil :-) Så han har lidt svært ved at bide i noget der er for hårdt :-))) Søger derfor en opskrift på nogle "bløde" boller med kerner (så vi kan få lidt sundhed i) Og det ligner altså lige sådanne nogle boller du har der....

er det en du deler?

Anne sagde ...

Hvor lyder det da bare dejligt. I må have en rigtig god dag og alene-aften.
Skønne billeder som altid :)

Kh Anne

Onkel Anne sagde ...

Rigtig god koncert! Jeg misunder dig :)

Unknown sagde ...

Det lyder som en skøn start på vintererien! Nyd maden, koncerten og den lange nattesøvn :)

frk.regnbue sagde ...

Det lyder rigtig hyggeligt... God weekend. KH Christina.

bare WUNDERBAR sagde ...

Sofie-
Uha 8 rokkende tænder... så er man lidt presset.. :)
Jamen det er sådan lidt på slump boller jeg laver.. der er vand, gær, hørfrø, havregryn, olie, speltmel, revne gulerødder og hvedemel i.. Mine er lidt hårde i "skralden", men det er fordi jeg giver dem ldit ekstra fordi jeg bedst kan li det sådan.. havregryn er rigtigt gode til at give bløde svampede boller og samtidigt være ret nærende.. Hjælper det overhovedet sådan en på slump ting?? Jeg er meget en på slump kind a girl... :)))

Anne-
Tusinde tak, det er jeg slet ikke i tvivl om at vi får.. og jeg glæder mig rigtigt meget.. også til at sove længe.. ;)

Onkel Anne-
Det er virkelgit også længe siden vi sådan har været ude, så jeg håber at det bliver rigtigt godt.. vi ville have spist på den nye restaurant "for enden af gaden" ved ik om du kender den, men der var optaget, så nu må jeg lige lægge hovedet i blød for at finde på noget andet.. :)

bare WUNDERBAR sagde ...

Maria-
Tak for det, det vil vi helt sikkert gøre.. go week til dig også.. :)

bare WUNDERBAR sagde ...

Hej Christina-
Tusinde tak og mange gange i lige måde.. ;)

Onkel Anne sagde ...

Arthur? Det er dejlig mad :)

bare WUNDERBAR sagde ...

Der har vi bare så tit været til frokost... tror måske vi ender på latinerly, der har vi aldrig været for at spise endnu... Har du?

Onkel Anne sagde ...

Ja og det er også lækkert! Men se om I kan sidde tættest på barren og altså ikke i det tilstønde lokale, det er ikke så hyggeligt :)

bare WUNDERBAR sagde ...

Det må vi se.. det lød som om der var rimeligt fyldt, så vi har nok måske ikke så meget at vælge imellem.. :)

Sofie Legarth sagde ...

Super 1000 tak - ja, kan sagtens med på slum opskrifter :-) Har selv en af slagsen, så din må kunne føres over på den.

Malene sagde ...

Det lyder som en helt perfekt dag! Håber på I får en god koncert og en rigtig hyggeligt aften. Her skinner solen også og straks får man så meget mere energi - skønt.

Unknown sagde ...

Rigtig god dag Rakel og aften - det trænger man til en gange imellem:) og som altid dejlige billeder:)

Hilsner Vicki

Henny sagde ...

Lyder som en god dag. Og perfekt med en morgen uden børn. Det er rart en gang imellem.

TrineTusindTing sagde ...

Det lyder dejligt - bare det var mig!!!!

bare WUNDERBAR sagde ...

Sofie-
Super.. jeg håber det blir til gode boller.. ;)

Malene-
Det betyder virkelgit så meget den sol.. det er dejligt.. selvom det er koldt er det næsten lidt forårsagtigt.. :)

Vicki-
Tusinde tak.. rigtigt go week til jer.. og tillykke med de nye billeder.. ;))

Henny-
Ja og jeg kan bare ikke huske hvornår det var sådan sidst.. Vores lille bliver 1 år om en uge, og det er første han skal sove andre steder end hos sin mor og far.. :)

Trine Tusind ting-
ja og det plejer at være min replik, så nu er det dejligt at det for en gangs skyld er mig der skal afsted.. :)

Annchen sagde ...

Skønne billeder og det lyder som en rigtig dejlig dag..:) ha' en rigtig skøn aften og nyd morgenen..
Vi nyder Kbh og vågnede også til det flotteste vejr - så Vesterbro er travet tyndt..;)
God ferie..
Kh Anne

bare WUNDERBAR sagde ...

Anne-
Det lyder godt nok også dejligt.. er det vinterferie i er på mon? :)

Annchen sagde ...

Jeps en dejlig halv vinterferie hos mandens bror og kæreste - lækkert med bekendtskab (og gode unskyldninger for ture) herovre..;)
Jeg har lagt i kakkelovnen til en mail i din retning - den tager afsted så snart jeg er ved com igen..;)