tirsdag den 15. februar 2011

Lidt som en meget lang weekend...






Jeg tror nok liiige at jeg elsker vinterferie... eller altså ferie i det hele taget, men vinterferien er go´af flere grunde...
Det er sådan dejligt tilpas koldt, på en måde hvor det rusker og blæser, og man har lyst til at købe lyserøde kirsebærgrene fra udlandet, og putte sig indendøre... Går man alligvel ud er det rigtigt godt at være godt klædt på, eller at have et varmt tæppe i nærheden.. Så kan man gå på jagt og finde vintergækker og små erantis, og så ved man at man er på vej ét sted hen, mod forår!!
Og så kan man bagefter sidde der indendørs og gøre noget rart man har lyst til, for eksempel male et billede (fordi man øver sig lidt til en amatørforestilling, tror jeg nok..!), læse i en bog, lege med ungerne, gå i teater (som vi gjorde i formiddag..) og måske spise en kage eller noget andet lækkert, bare fordi det trods alt ikke er hverdag, men lidt som at holde en meget meget lang og dejlig weekend.....

20 kommentarer:

Anne sagde ...

Mmm det lyder bare dejligt. Synes nu det er lidt for koldt her i storbyen. Men der er heller ikke bitte små blomster på vej op..

Rigtig god resten af vinterferie til jer :) Håber den bliver så god hele ugen!

Kh

May-Britt sagde ...

Uha - det lyder dælme super hyggeligt! Flotte fotos og fedt billede! Fortsat god ferie - jeg har jo stadig barsel, og det er jo slet slet ikke at betegne som ferie ;-) KH may

Kreativista i Boligrum sagde ...

FANTASTISKE billeder - ja hvem som bare havde ferie. Midsundelse er en frygtelig grim ting :-)

Jeg bliver så glad når jeg ser dine forårsbilleder af smukke blomsterløg som snart popper frem. Kirsebærgrenene får ens tanker på sol og sommer.

Tak for dejlige billeder som får mig til at glemme at det ikke er mig som har ferie, og at det føltes som vinter udendørs :-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Anne-
Er der ikke noget med at det kun er påklædningen det er galt med?? Ha ha.. det har vi ihvertfald altid fået prædiket i hoved og r**.. ;) Jeg håber også at den bliver go.. selvfølgeligt gør den det.. :) Vores mindstemand fylder år om et par dage, så det er jo helt fantastisk med den første fødselsdag.. :)

May-
Nej helt ærligt så er det også kun mig som har ferie af de voksne og har begge børn hjemme, så det er heller ikke helt at betegne som fri, men Carl Emil tager nogle gode lange lure om eftermiddagen, så har vi fred og ro.. :)

bare WUNDERBAR sagde ...

Kreativista-
Ej må indrømme at jeg tænkte faktisk at det var en lille bitte smule synd for alle de som ikke havde ferie, når jeg sådan lavede et "fantastisk at have ferie" indlæg... :)
Men godt I måske alligevel kan nyde billederne bare lidt.. :)

Lene sagde ...

Dejlige billeder som indikerer god ferie- og næsten forår stemning.
Det er jer vel undt :-)

Og får os der først har i næste uge til at glæde os endnu mere ;-)

Bedste hilsner med ønsker om en fortsat god ferie.

Malene sagde ...

Tak for dejlige forårsbilleder her i kulden. Lejligheden er piv utæt, så her er meget koldt, men nyder at putte under tæppet med et varm kop te, hæklerier og masser af stearinlys tændt.
Spændende med den forestående 1 års fødselsdag....hvor er tiden dog bare gået stærkt. Dejligt I har fri, så han kan fejres med manér:)
Fortsat god ferie!

hyggetroldeogbulderbasser sagde ...

Ja, det er bare skønt at have ferie - det nyder vi altså også helt vildt!!!
Dejlige billeder af forår på vej - selvom det er lidt svært at forstå, for lige nu sner det ihvertfald udenfor vores sommer-hus vinduer og jorden er dækket af et rimeligt lag sne :)
Jeg skal vist også have fat på nogle lyserøde kirsebærgrene fra udlandet ;)

Anne sagde ...

Årh det lyder hyggeligt. Jojo, altså det med påklædningen, men den pokkers vind går virkelig gennem marv og ben. Og mit stakkels ansigt. Måske man skulle sy en ansigtsbeskytter ;)

Line sagde ...

Lyder som en rigtig god ferie :)

Malene sagde ...

Glemte helt at kommentere billedet. Det er HELT fantastisk. Lige min stil. Jeg arbejdede også henimod en amatørudstilling på et tidspunkt, men gik pludselig helt i stå. Nu trækker syprojekter og hæklerier mere kan jeg mærke, men mon ikke lysten dukker op igen? Sådan er det vel med kreativiteten...ens præferencer skifter alt efter stemning og humør...

Loppe-shoppe sagde ...

Rigtig god ferie!
Jeg kan sagtens følge dig! (Glæder mig til det bliver min tur i uge 8 - Fyn holder fri i uge 8).

bare WUNDERBAR sagde ...

Hej alle...
vender lige tilbage med svar i morgen.. har børn der lige skal puttes osv.. :)) Tusinde tak for jeres ferie kommentarer... ;)

Annchen sagde ...

Skønne skønne billeder..:) men jeg holder jo også ferie og nyder det fuldt ud.. Og det billede du viser Rakel!!! Det ville passe fantastisk ind i min billedvæg.. Lige give lidt farve og noget andet end alle de grafiske prints gør.. I'm in love:)
Ha' en dejlig aften.. Mail er på vej så snart datteren er puttet - vi er alene hjemme;)
Knus

SiriR sagde ...

Åh, hvor lyder det dejlig!
Bare jeg havde vinterferie, og kunne finde vintergækker!
Her oppe i nord er der stadig sne og vinter...

Kiiromi sagde ...

Vårkänslor!!

/Mia :)

Maiken sagde ...

Mmmm... Det lyder som en helt perfekt vinterferie!

Faktisk lidt mærkeligt at nordjylland er den eneste landsdel som først har ferie i næste uge?! Men så kan jeg jo nyde dine skønne stemningsbilleder...

Unknown sagde ...

Lyder dejligt! Elsker også ferie... Fine billeder;o)

bare WUNDERBAR sagde ...

Annchen-
Jeg venter stadig... de børn er abre ikke altid nemme at putte.. ;)
haha.. ;)

SiriR-
Ja altså nu var det der jo igår.. i dag ligger der et ret stort lag sne, så det er såmænd også vinter her igen.. :)

Mia-
Lige præcist, sådan har jeg det også!.. :)

Maiken-
Kan det måske passe jeg også hørte noget om at fyn var sådan indrettet med ferie i uge 8? Eller måske jeg har misforstået noget, men så har i jo noget at glæde jer til, og samtidigt kan i så gå og smile lidt ved tanken om alle de andre der arb i næste uge når i holder fri.. ;)

Lisbeth-
Åh ja, ferie, vil vi have meget mere af.. godt vi er på vej mod foråret, hvor der er så mange små fridage, det er rart.. :)

Anja sagde ...

Fine fotos, det lyder rigtig rart.