lørdag den 26. februar 2011

Ranunkler....



Jeg har fået en lille buket ranunkler af min veninde og de er sindsygt sarte og fine i farven... Når man pludseligt kan få ranunkler, så er det ligesom lidt opover... Der var også pæoner i butikken, men det er måske alligevel en lille smule forkert og malplaceret lige nu, selvom jeg elsker pæoner...
Ranunklerne står lige der på mit spisebord og prøver at fordrive gråvejrsdagen... Det er virkeligt længe siden, jeg har set sådan en gråvejrsdag, og jeg tænker på, hvad man mon egentligt laver på sådan en dag, hvis man gerne vil bringe lidt solskin indenfor, det virker ikke som den letteste opgave, når jeg kigger ud......

17 kommentarer:

Onkel Anne sagde ...

Hvad med at klippe gækkebreve?
Gå en tur i skoven og lege med lommelygter?
Men vel er dagen grå. Hos os står den på spejdernes 100 års jubilæum med familieløb, hygge og måske snobrød :)

bare WUNDERBAR sagde ...

Anne-
Det lyder også rigtigt hyggeligt.. Den store pige er ikke hjemme, så gækkebreve bliver vist kun med mig selv og udendørsliv er bare ikke så tillokkende idag, men det handler vel kun om påklædning selvfølgeligt.. det eneste jeg virkeligt har trang til er at købe lidt tøj til mig selv.. ;)

Barbara sagde ...

Åh ranunkler -dem elsker jeg. En anden plante som er min klare favorit er en Sylfide. Ved ikke om du kender den, men det er en fin, spinkel og sart grøn plante -ja en rigtig "sylfide".

Onkel Anne sagde ...

jamen søde ven, så kom i tøjet og afsted! Jeg var ude i går, og endte hos Buhl, hvilket jeg altid gør :) Men jeg fik mig den skønneste Stine Goya T-shirt! Glæder mig vildt til den skal i brug :)
JHvad mangler du af tøj?

Snuppimamma sagde ...

nyelige blomster som minner om vår! Sett deg med et kreaprosjekt og se på blomstene, så glemmer du nok lett det dårlige været:)

Her er det også grått og trist i dag, men innekos er også kos :)

God lørdag!
S

Ursula sagde ...

Wow det første billede er fantastisk smukt i farverne. I Kbh skinner solen ellers så fint....indtil videre ;-)

måske du skal skynde dig ind på Girlie Hurlys side på facebook, hvor man kan vinde en fantastisk Verner panton lampe....? ;-)

God weekend!

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Elsker Ranukler det er en super flot blomst.
Har ikke mindre en 15 stauder af pæoner, og jeg glæder mig til at se hvor meget de er vokset igen i år.
Ja! der er ikke meget ved det vejr vi har idag, men syntes alligevel det er dejligt, når sneen er ved at være væk.
Så håber jeg bare vi snart får noget varme.
Ha´en dejlig dag.
Knus Fra Susi

Anna sagde ...

Ranunkler er min absoulutte yndlingsblomst - de er bare så smukke. Ærgerligt, at de ikke holder bedre.
Dejligt med et forårstegn - det trænger vi til:-)

KH
Anna

Anne sagde ...

Hvor pudsigt, viste også ranunkler frem inde hos mig sidste dag. Elsker dem bare, de er så fine og sarte i farverne og lyser så flot op :)

Dejlig weekend til dig og dine!

bare WUNDERBAR sagde ...

barbara-
jeg kender faktisk ikke planten, men jeg kender ordet sylfide.. forbinder det med noget sart og smukt, som man nogengange siger om skøbeligt fine og sarte kvinder måske.. :)

Onkel Anne-
Nå ja Buhl hedder den.. det sad vi sådan og snakkede om den anden dag, ingen af os kunne huske hvad den hed butikken.. :) Jeg HAR været afsted nu.. ;)
Ved ikke hvad jeg mangler, men nyt.. jeg køber stort set aldrig de dyre mærker andet end ved særlige lejligheder, det er pengene ikke til, så stine goya bliver det ikke til.. :)

Snuppimama-
lige nøjagtigt, det har du helt ret i.. indekos er også rart.. tror bare der var lidt langt til at finde det frem idag.. ;)

Ursula-
NYD den sol.. her er det bare så gråt gråt gråt og vådt.. :(
Måske en panton lampe ku´hjælpe på det.. ;) Tak for tippet..

Susi-
Jeg håber også på varme, snart, NU tak!.. Jeg har kun selv tre pæoner.. jeg synes de er så fine, men blomstringen er desværre for kort.. til gengæld har jeg en del roser i haven, gerne nogle med lang blomstring og duft.. :)

Anna-
Den ene af blomsterne er faktisk begyndt at falde lidt.. gad vide om man kan have dem i dk ude.. :)

Anne- Ja de er vildt søde.. min veninde havde dem til den barnedåb de holdt for deres yngste datter.. masser af fine ranunkler. det var flot og nostalgisk.. :)
Go week til dig også..

Fie sagde ...

Åh ja, de er så fine! Fik også selv en buket ranunkler af manden igår, de er dog lidt mørkere i farven, men rigtig skønne af se på og dufte til. SKØNT at være gift med en "blomstermand" i disse forårstider:-)

Onkel Anne sagde ...

Men hvad købte du?
Mine penge rækker heller ikke, men jeg har et tilgodebevis der til. Fik øreringe i julegave til 1900 og dem byttede jeg, og bruger sådan ad hoc :)
Handler du mest i Skive?

bare WUNDERBAR sagde ...

Fie-
Betyder det mon at din mand er blomsterhandler, el betyder det at din mand er go til at købe blomster til dig? :)

anne-
Vi handler egentligt mest i viborg, men på de sidste har jeg synes at det var fint at komme til skive... Øreringe, det er alligevel også rimeligt dyre øreringe.. ;)
Jeg har lavet et indlæg med de købte sager.. :)

Anna sagde ...

Hej igen

Det kan man godt. Man kan købe dem som frø (eller nærmere små rødder)- bl.a. på nettet. Jeg prøvede at plante dem for et par år siden, men de blev aldrig så flotte som dem man kan købe "færdige".

KH
Anna

Unknown sagde ...

Åh, jeg ELSKER ranunkler - de er fantastiske :)

Henny sagde ...

Ranankler er bare så smukke. Og ligeledes med vibeæg. Jeg har begge dele i haven, og jeg glæder mig til de kommer frem igen...

Maiken sagde ...

Super smukke! Hvor køber du dem normalt henne? Er det ved blomsterhandlerne eller har supermarkederne dem også indimellem?