onsdag den 13. april 2011

Det er det med....










Jeg har lige været lidt fraværende på bloggen... Egentligt fordi jeg laver så meget andet...
Det er det med, at livet skal leves...!
Det med at legehuset er åbnet for alvor, at man kan handle der, få en kop kaffe eller en is på verandaen...
Det er det med, at jeg nu langt om længe har fået sat vinduer i mit drivhus, fået de fine bambusmøbler ind, og snart kan mærke varmen brede sig ind gennem glasset mens krydderurter og tomater dufter omkring mig...
Det er også det med at æbleblomsterne snart springer ud sammen med alle de andre fine ting, og så er det det med, at jeg prøver at tage livtag med nogle af de ting jeg ikke troede at jeg kunne, eller måske bare prøver at omstrukturere i mange henseender.. Helt ned i detaljerne, som da jeg helt selv lavede raftehegnet omkring vores bålsted, og det faktisk bare blev rigtigt fint...
Og det er nok det med omstruktureringen og livtagene der har gjort mig lidt fraværende... måske...
Måske er det fraværet, der giver mig nærvær andre steder...

17 kommentarer:

Mirjam sagde ...

Ja, livet må leves der ude i den virkelige verden :) Jeg kender godt det med at når man foretager sig allermest er det usynligt på bloggen. God fornøjelse med alle de ting du hygger dig med! Det er en rigtigt hyggelig lille kagebod :)

Kh. Mirjam

bare WUNDERBAR sagde ...

Det må være sådan det er.. Og man skal bare huske på det indimellem synes jeg.. Nogle gange går tingene bare så stærkt.. :)
Kageboden er go, alle kagerne er nelig nyskrubbede og skurede, så de er fuldstændigt serverings klare.. ;)

Malene sagde ...

Det gir da SÅ meget mening - også for mig. Og ved du hvad..jeg tror det er noget vi alle burde være bedre til og jeg øver mig virkelig også på det. Det med at huske at leve, være i nuet og bare nyde. Og dine billederne nyder jeg - altid. Og når man så ikke hænger her på bloggen så ofte, har man måske overskud til at prøve kræfter med ting, man ikke troede man kunne og når det så lykkedes er den tid da virkelig givet godt ud ik? Det lyder som om du har fat i den lange ende, så hep, hep for dig og processen...

bare WUNDERBAR sagde ...

Malene-
Tak for dine søde ord..
Jeg øver mig i at leve livet i nuet, noget jeg egentligt som udgangspunkt er ret dårlig til.. !
Og jeg øver mig i at tænke at jeg kan GODT istedet for jeg kan IKKE.. :)
Og raftehegnet var en af de der feel good jeg kan GODT oplevelser og DE er gode.. :)
Jeg er glad for at du kan nyde mine billeder! :)

Anonym sagde ...

Fint at være fraværende, når det resulterer i nærvær andetsteds. Dejlige fotos, jeg kommer helt i sommerhumør. ;-) Specielt når jeg kigger på datoen for indlægget.
Lone

Unknown sagde ...

Fravær giver nærvær et andet sted- hvor er det smukt og sandt :-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Lone-
Ha ha, kan godt se hvad du mener, selv om det lige tog mig lidt helt præcist at se hvad du mente.. Må lige lave det om, så det stemmer.. ;)

Losarinas mor-
Ja egentligt er det sandt.. nogle gange får man formuleret noget, som først når det er nedskrevet, helt bundfælder sig som værende, helt sandt og aha agtigt, det er jo sådan det er..! :)

Pia sagde ...

Jamen det er jo lige netop det - bare at leve ude i livet og dårligt have tid til at blogge om det - det er sådan det skal være - nyd det derude :-D

bare WUNDERBAR sagde ...

Pia-
Du har fuldstændigt ret.. Lige nu er det godt sådan.. så kommer der igen en periode hvor man bare blogger og blogger fordi man ikke kan lade være, og så er det også godt... :)

Maiken sagde ...

Dejlige forårs stemningsbilleder! Det er så fedt når man formår mere end man troede og overrasker sig selv. :)

Det kunne være så hyggeligt med legehus til Ingrid, eller et orangeri (læs drivhus), men det er jeg vist ene om at synes herhjemme...

Og ja, livet udenfor skærmen er altså det mest interessante! :)

Wenchequilts sagde ...

Herlige foto du gir! Veldig inspirerende å se... å som jeg gleder meg til vår i haven!

Westmose sagde ...

Du har fuldstændig ret for dagene flyver jo bare afsted og mange praktiske ting skal klares....men jeg øver mig også hver dag g vil netop også selv holde en lille pause fra bloggen :-)

Rigtig god påske

bare WUNDERBAR sagde ...

Maiken-
jeg kunne fylde hele haven op med små huse i alle mulige former.. jeg er vild med det.. Lige nu har vi et større brændeskur, et sku/hus bygget af kalmarbrædder hvor vi kan opbevare ting, men også kan sidde med et bål udenfor, vi har et legehus og mit drivhus.. Jeg drømmer om en overdækket terasse og måske et lille havehus i en el anden form.. :)

bare WUNDERBAR sagde ...

Wenchequilts-
Tusinde tak for din søde kommentar.. Er glad for at du kan li billederne, og at de kan give dig forårsstemning.. det er lige om hjørnet det forår.. :)

Westmose-
Også rigtigt go påske til dig... Håber du vil nyde den og nuet og alle dine herlige unger.. Håber det bliver en dejlig pause du får.. ;)

Floortje sagde ...

i like your pictures so much!

Unknown sagde ...

Skønne billeder! Tak for kommentaren på min blog til næsten det samme indlæg;o) Ja, det er vigtigt at kunne smide det hele indimellem og koncentrerer sig om dem der er tæt på, for de er jo de vigtigste!!

g u r o sagde ...

Det var så fint innlegg! :) Koste meg med bloggen din med en gang jeg var tilbake etter min påskeferie... Og du traff meg mitt i hjertet! "Måske er det fraværet, der giver mig nærvær andre steder...!

Håper det er greit at jeg siterte deg i bloggen min i dag.. Selvsagt med lenke hit. :)

Jeg ble faktisk liggende å tenke på ordene dine etter leggetid i går, og så tenkte jeg på at du egentlig minner meg om min søster. Kanskje det er derfor jeg liker deg så godt og nesten tror at jeg kjenner deg litt? ;)

Takk for at du er her!
Klem