mandag den 30. maj 2011

Your Rainbow Panorama - AROS


I weekenden har vi fejret 1 års bryllupsdag.. Og hvad er bedre end at fejre den med en kulturel sanseoplevelse på AROS i Århus... Olafur Eliassons mesterværk Your Rainbow Panorama åbnede i lørdags, og hold nu op for en fantastisk oplevelse at gå rundt derinde i regnbuen, højt højt over byen... At kunne se verden i alle farver, så langt øjet rækker.. Det kan virkeligt anbefales at tage turen dertil... Det var en helt speciel og rørende sanaseoplevelse som jeg vil gemme helt inde.. Jeg er sikker på, at I på billederne kan fornemme, hvor specielt det var...

For en mdr.s tid siden var vi på Arken hvor Eliasson også har et sanseværk stående, Installationen
Den blinde passager.. Der måtte jeg stå af, turde ikke tage udfordringen... En 90 meter lang lukket gang, fyldt med røg og farvet lys, hvor al fornemmelse af tid og sted ophører, hvor du kun kan se meget lidt frem for dig... Og det har ærgret mig en lille smule, at jeg ikke turde.. Men at jeg kunne få Rainbow oplevelsen istedet, det var helt igennem ok...!








Der var selvfølgeligt også rigtigt meget andet fint kunst og især udstillingen af den norske kunster
Frederik Raddum, synes jeg var fantastisk.. En blanding af installation, lys og masser af helt særlige og finurlige epoxy figurer i alle størrelser udgjorde udstillingen.. Og der var både noget for øjet og noget tankevækkende i sagerne bagefter... og så mindede de mig om mit yndlingslegetøj Playmobil, det gjorde det kun endnu finere at se på...
Billederne herunder er derfra...



Og nu er det jo ikke første gang jeg ser AROS vartegn Ron Muecks skulptur Boy, men derfor kan jeg alligevel ikke lade være at blive dybt imponeret over den 5 meter høje skulptur.. Helt ned i detaljen troværdig og intens...


Og arkitekturen taler for sig selv.... Fantastisk, smukt, gennemtænkt og veludført....


17 kommentarer:

Anonym sagde ...

Vores venner bor lige ved siden af, så jeg har med spænding set byggeriet skride frem. Det ser så vanvittigt godt ud! Nu glæder jeg mig bare til jeg kan prøve at komme op i den.

Julia Hausfrau sagde ...

Jeg skal vist også snart på et besøg i regnbuen. Det ser ganske magisk ud!

Katrine Neontråden sagde ...

Jeg glæder mig meget til at komme op i den! Det ser fedt ud :)
Min lillebror ville såååå gerne have været den første i den, men da det ikke skete, besluttede han sig for at være den første med bar røv op ad ruden i den... next best thing ;) Så hvis du så en sådan tåbe deroppe, deler jeg desværre DNA med ham.. hihi

vidunderlige univers sagde ...

Wauw - du får dig nogle kultur oplevelser.. Kørte selv forbi dagen før de åbnede op og kiggede op på de flotte farver.. men nu da du inviterede indenfor gennem dit kamera - fornemmer jeg det fantastiske ved denne "runde" tingest.. Tak for info og billeder:0)

Dolls and Darlings sagde ...

Tillykke med bryllupsdagen!

Sikke fantastiske billeder - jeg vil også så gerne snart på Aros, ikke mindst for at opleve den smukke rainbow!

sandra sagde ...

Er det fra ikea de 4 skapene med glass øverst som du blogget om litt lenger nede her? Det var skikkelig kult! Og hyllene på toppen, er de kjøpt utenom??

Louise Sloth sagde ...

Hvad kan jeg sige; Fantastisk! Dér skal jeg vist have manden med ind

Maria sagde ...

Jeg glæder mig helt vildt til at se the Rainbow - fantastiske billeder og stort tillykke med bryllupsdagen. Hvis du kommer forbi Arken igen kan jeg virkelig anbefale, at tage en dyb indånding og tage turen som 'den blinde passager' - det er en ret fantastisk oplevelse.

Cphfoodie sagde ...

Super lækre og spændende billeder. Jeg har aldrig været på AROS men håber snart at kunne få tid til at se det.
Mvh Sandra

bare WUNDERBAR sagde ...

Tak for alle jeres skønne dejlige kommentarer, jeg vender tilbage.. ;)

Julia Runge sagde ...

Sjovt at se de første billeder derindefra :D Måske man skulle give sin nabo et visit ;P Flot ser det i hvertfald ud!
Og mange gange tillykke med jeres bryllupsdag! :D

Byskov sagde ...

Det ser fantastisk ud - Kulør på hverdagen!!! Glæder mig virkelig til selv at komme op og opleve den og ikke mindst Århus i farver

Anne sagde ...

Sikke nogle smukke billeder! Jeg har ikke været på Aros i flere år, men jeg skal da vist snart afsted:)

☆ b r i n k ' ☆ sagde ...

Uhuhuhhh jeg glæder mig ustyrlig meget til at komme op i den. Den er jo hel' fantastisk :)
Er spændt på hvordan det føles at gå deroppe.

Kamilla sagde ...

Sikke nogle smukke billeder! Ville ønske jeg lige kunne komme forbi og se det.. Ser ud til I har haft en dejlig dag!
Smut endelig forbi min blog og deltag i min give away - et hjemmelavet lappetæppe i retrofarver er på højkant :)

Marina sagde ...

TILLYKKE. Jeg går også og drømmer om at opleve den regnbue, helst sammen med børnene.

Tina Dalbøge sagde ...

Hold da helt op, - så flotte billeder af regnbuen. Det er skønt at byen har fået noget alle er stolte af og begejstret over. Jeg er selv ærke-århusianer og vil skynde mig ind og se det selv. KH Tina