lørdag den 18. juni 2011

Udstilling og marked på Skals - højskolen for design og håndarbejde...







- Og lige en broderet pakke gær!... wauw altså!

-SMukke farver, på gamle kort...

-Helt igennem fantastisk broderi på en dug... Jeg var SÅ dybt betaget..!

- Og der var pyntet op med fine blomster rigtigt mange steder....

-Broderi på et viskestykke... Helt tæt syet med motiver af bitte små folk...

- Små udstillede håndarbejdskunstværker....

- Og de smukke rammer som huser den gamle håndarbejdsskole....

I formiddags fik jeg lokket manden, svigerfamilien og den lille lillebror med på
 Skals håndarbejdsskole… Jeg har efterhånden hørt så meget om den årlige udstilling og markedet, som virkeligt er et tilløbsstykke for alle kreative og håndarbejdsinteresserede mennesker…


Jeg blev ikke skuffet, ikke nok med, at det var overordentlige hyggelige og smukke omgivelser det hele blev afholdt i, der var også bare så mange fine ting, at det var helt fantastisk…

På markedet var der keramik, strik, smykker, tørklæder, pileflet, mange mange fristelser, og i selve udstillingen, som eleverne på håndarbejdsskolen har lavet, var der bare så mange fine og inspirerende ting… Især broderi og forskellige syede sager og konstruktioner var udstillet…

Broderierne synes jeg var virkeligt virkeligt smukke og nytænkende.. Dem var jeg virkeligt imponeret over.. Jeg må helt klart selv prøve mig lidt mere ud i det broderi, både i de forskellige teknikker, udtryksformer og hvad man kan bruge broderiet til….

Og jeg skal helt klart også besøge udstillingen og markedet igen næste år!
En drøm kunne være et højskole ophold der, eller måske bare et kort kursus i broderi....

Billeder af smykkerne jeg købte på markedet kommer i et senere indlæg... Lige nu skal jeg vist bare snakke godt med min computer, der fortæller mig at jeg absolut ingen plads har tilbage at gøre godt med! Øv....!

24 kommentarer:

Ulla V. sagde ...

Jeg sagde det jo: du ville ikke fortryde. ;))

Det er simpelthen sjovt. Jeg kan se at du har dvælet ved de samme boder og de samme ting fra udstillingen som jeg gjorde. Dugen især var jeg helt vild med + gærpakken - og de smukke keramik ting fra Laila Stenderup måtte jeg eje lidt af. :))

Allermest elsker jeg nu stadig udstilligen af de ting som børnene har fremstillet. Deres fine håndværk bliver udstillet på sådan en smuk og respektfuld måde, og jeg er vild med de ideér som holdets underviser Helle Mogensen har.

Hvis du har lyst til mere inspiration skulle du tage at købe eller låne hendes bog "Idébog for kreative tøser". Den har jeg selv samt en anden af hendes bøger og jeg elsker dem begge. :)

Anonym sagde ...

Forstår til fulde din fascination af broderierne, de er virkelig imponerende!

Unknown sagde ...

Ih, hvor ser det bare fantastisk lækkert ud. Opdagede for sent at der var marked.
Jeg kunne også drømme om et lille ophold :)
God-computer-kamp og weekend ;)

Henny sagde ...

Ej... der skal jeg vist en tur hen i morgen... Ser spændende ud...

Mette Houg sagde ...

Det ville være skønt med et ophold, hvor der var tid til at fordybe sig i noget kreativt... Men lige nu, er jeg ikke klar til at tage væk fra Astrid og Carl- Emil i mere end et døgns tid... Men jeg kunne da godt drømme mig til en uge ved symaskinen :)

Louise Hartmann sagde ...

Hvor er der mange fine ting! Helt sikkert et besøg værd næste gang.

Asli sagde ...

SMUKKE ting! Tusind tak for billeder til os, der ikke kunne være der. Jeg drømmer også om et kursus på Skals, men det ligger desværre ikke lige i kortene for mig pt.

Louise Hartmann sagde ...

Hvor er der mange fine ting! Det må helt sikkert være et besøg værd, næste gang det er der.

Gitte sagde ...

Det ser ud til at være et rigtig godt marked. Jeg drømmer også om at komme på kursus på Skals. Engang, når jeg synes jeg kan undvære mine børn i en uge, vil jeg gerne afsted og lære noget mere om broderi, syning eller strik.

Anonym sagde ...

W.H.A.T.??? har det været i gang i dag? Ikke i morgen med?? Eller? Ej vil så gerne ud og se det, og hvorfor har jeg ikke hørt om det, læst, set, vidst noget, arh....

Tak for skønt indlæg :)

Over40 sagde ...

Jeg var der også idag. Det var bare fantastisk! Drømmer også om et kursus ophold.
Du kan se billeder på min blog...

Annchen sagde ...

Hvor er det imponerende! Mange smukke sager - til inspiration og misundelse (for der ligger da virkelig evner bag de fine ting!)..
Hvorfor misser jeg altid, at komme derop - det må være målet næste år;)
Knus og god weekend

May-Britt sagde ...

Uha, det ser aldeles spændende ud, det marked - er helt vild med de små keramikskåle på billedet samt de fine små mennesker på viskestykket. Måske man lige skulle tjekke deres webside og se, om der kunne være noget interessant og tage på kursus i :-) Fortsat god weekend! Håber søndagen bliver mindre regnfuld. KH May-Britt

Katrine/häklenfelt sagde ...

Suk, jeg bliver helt rørt. Min mor boede på skolen i 50'erne mens hun "uddannede" sig i det kreative. Det var bare ikke en uddannelse på daværende tidspunkt. Mere et højskoleophold. Af en eller anden grund misser jeg altid de der markeder (trods det, at min far faktisk bor i byen! - Pinligt).

Helle Jakobsen sagde ...

Mange af de kunstnere du har set idag, mødte jeg på pinsemarkedet på museet Traphlt i Kolding. Inde på min blog www.hellesrodekasse.blogspot.com kan du se nogle af de ting jeg bare måtte eje.

Katrine Neontråden sagde ...

FUCK HVOR ER DET BRODEREDE GÆR SEJT!!! Og viskestykket med pigerne er fint :)

Unknown sagde ...

wauw nogle fine ting, har også bare hørt så meget om stedet der. Hvad siger du til krea hygge tirsdag eller onsdag, jeg kunne jo komme ned til dig efter jeg har afleveret Filippa.

Unknown sagde ...

Åhhh, hvor er jeg misundelig. Det gad jeg godt have set.

Super fedt broderi og ting man ser på dine billeder derfra. :-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Tak for alle dejlige kommentarer, jeg vender lige tilbage imorgen og svarer jer alle sammen... :)

bare WUNDERBAR sagde ...

Hov må lige tilføje at det vist kun var igår og idag der var åbent og altså ikke søndag desværre.. :(

Marianne sagde ...

Det må virkelig have været spændende at gå rundt og se alle de flotte ting, lade sig inspirerer og blive fyldt med idéer.

Unknown sagde ...

Åh hvor er det fantastisk !!!
Jeg ville ønske jeg havde været med !
Til næste år VIL jeg afsted.
Tænk, hvis jeg kunne skrabe penge sammen til et kort kursus...

bare WUNDERBAR sagde ...

Jeg vender stadig lige tilbage med svar.. der er så mange komemntarer, at jeg lige skal have lidt rigtigt tid til at svare.. :) Hav en rigtigt dejlig dag alle sammen.. :)

Anna Marie Weinreich sagde ...

Flotte og inspirerende billeder - du er godt nok dygtig :)
God søndag :)