søndag den 13. november 2011

Krea søndag, julepynt og småting til et lille julemarked..




- Det fineste juletræ lavet i tråd og pyntet med perler, som storepigen helt selv har lavet, med kun en lille smule hjælp...




- Og et fødselsdagskort til moster, også helt hjemmelavet af den 5 årige...


I eftermiddag smed storepigen og mig manden afsted på cykel, og lillebroren i barnevognen, og så var der lagt op til masser af krea hygge for tøser...

Papir, tapet, ståltråd og perler, lidt stof, knapper og kunstige blomster...
Må sige at vi hyggede os, og må sige at vi var effektive...

Datteren lavede den fineste gave til hendes moster, der snart har fødselsdag, og begge lavede vi julepynt...

Først i december er der et lokalt julemarked i vores by, og jeg har selvfølgeligt en lille bod... Vi har fået lavet fine småting til boden idag... Som sagt forskellige slags julepynt, men også fine kranse og sjove æsker...

Må præsentere det en anden dag, forhåbentligt med lidt DIY vedlagt...

Storepigen var virkeligt tålmodig, og synes det var den hyggeligste dag, lige indtil lillebror stod op, væltede hendes perler, og spiste både sin egen og hendes pandekage, da hun var ude for at vaske fingre (og nej der var ikk flere, deri lå krisen!)... Så var den tøse hygge ligesom spoleret...

Vi har aftalt at vi tager den op igen snarest...!

20 kommentarer:

ffluwer sagde ...

Det lyder bare som en rigtig dejlig dag i kreahyggens ånd. Lige på trods af den spiste pandekage selvfølgelig - den var ikke bare løbet sin vej, som i den hyggelige historie?
Sødt juletræ hun har fået lavet. Den ide låner jeg til min datter. :-) Det kunne da være en sød decembergave til mormoren!

bare WUNDERBAR sagde ...

ffluwer-
Gid det var så vel.. :) Lillebror så bare lidt for veltilfreds ud til at pandekagen "bare" var løbet sin vej.. :)

Juletræet var sjovt, skal nok lige prøve at flikke en diy sammen.. En go gaveide ja.. :)

Petra / Popetotrora sagde ...

Härligt med en så kreativ söndag!

Pia (mum22boys) sagde ...

Årh, så er søskendekærligheden lidt på retur...

Lyder ellers som en hyggelig dag - håber I får mange flere af den slags :o)

Anonym sagde ...

Åh åh, så fik lillebror lige spoleret den pigehygge!
Fed ide at bruge muffinsforme sammen med dine hawaiblomster.

Annchen sagde ...

Skønt med tøsehygge!:)
Er vild med Frederikkes produktivitet.. Så fint juletræ..
Håber hun blev god igen - eller der fandtes erstatning for den mistede pandekage.. Små brødre altså!;)
KH Anne

bare WUNDERBAR sagde ...

popetotrora-
Åh ja, det er bare hvad man aller mest trænger indimellem.. .) Og det er bare så sjældent man for alvor får det gjort.. :)

Pia-
Ja det var den søskendekærlighed.. Tror hun fik lidt dårlig samvittighed over at være blevet så sur på ham, for bagefter gik hun hen og tog om hans skuldre og sagde, "du er en rigtigt sød lillebror, men nogengange, så kan den slags altså bare være SÅ irriterende.." :)

Ida-
Jeg fandt et gammelt bolgiliv hvor de havde brugt muffinsforme, og jeg havde sådan en masse sjove og fine nogle fra rice, så tænkte de kunne bruges til et el andet.. :)

bare WUNDERBAR sagde ...

Annchen-
Ja når hun sådan får tid og ro til det, så er hun ret tålmodig med at få lavet fine ting.. :)
Og en erstatning for pandekagen fandt i desværre ikke, men så huskede jeg hende på alle de marcipan snebolde vi lige havde spist hvo de andre ikk havde fået noget, og så gik det alligevel.. ;)

Unknown sagde ...

Det lyder rigtig hyggeligt, men ja de små brødre har det med at sabotere tingene af og til :D

TinaLykke sagde ...

Det lyder da bare som alletiders dag, I har haft :)
Jeg elsker, når vi alle sammen sidder om bordet og kreahygger med hvert vores lille projekt - altså minus Falck redderen, hvis projekt mest er at drikke kaffe og se, hvad vi andre laver ;)

Træet med perler ser super fint ud - meget gerne en DIY, ja tak :)

Mage til bisse-pandekage-stjælende-lillebror. Bandit ;)

Søndagshilsener fra Tina

Malene sagde ...

Det lyder som en rigtig hyggelig kreadag I havde, men synd at det med pandekagen lige skulle komme på tværs:)
Vil glæde mig til at se flere billeder...lyder også spændende med det lille julemarked:)
Jeg er i gang med at arrange jule-krea-date med nogen veninder. Elsker den slags:)

Boselade sagde ...

Det lyder ellers hyggeligt!
Glæder mig til at se flere billeder.
Sådan en lillebror kan da heller ikke det der med tøsehygge ;-0

Loppedilla sagde ...

Så nydelig!

Tins roser sagde ...

Skjønn blogg, herlige bilder, jeg har meldt meg som følger. Vil du følge meg blir jeg selvsagt veldig glad.

Hilsen Unn :)

Christina sagde ...

de der eftermiddage er så hyggelige - glæder mig til et par af dem i næste tid :)
her er det min største som spiser alt det gode! man glæder sig til et eller andet og så er det bare VÆK - jeg kan godt forstå at din datter blev sur... men det er altså også lidt (bare lidt) morsomt ;)

Unknown sagde ...

i think you would be the most popular mum with all of your kids friends! I would love to go craft with you ^_^

Finurligheden sagde ...

Hvor er det bare fint!
Må man vide i hvilken by julemarkedet er? For jeg vil vildt gerne se alle dine fine ting:-)
KH Anna

bare WUNDERBAR sagde ...

Mette katrhine-
Åbenbart, men der er der altså nogen der liiige skal vænne sig lidt til.. ;)

Tina-
Jeg skal lige se om jeg kan hoste en DIY op på træet, mon ikke.. :)

Det er nu også hyggeligt hvis bare mændende gider sidde og bare være.. :)

Malene-
Ja det var ærgerligt, især fordi vi ikke havde flere.. :)
Sjovt, sådan en kreadag inviterede jeg til den anden dag.. 10 stk bliver vi hvis alle kommer.. Så skal vi bare jule og hygge og snakke.. :)

Boselade-
Nej helt ærligt.. Frederikke mente også godt, han ku ha taget og sove liodt længere.. :)

Loppedilla-
Flere fine ting blev lavet.. dejligt med sådan en dag engang imellem.. :)

Unn-
Tusinde tak for dine søde ord og at dit følgeskab, kigger ind til dig snarest.. :)

Chrstina-
Det var da lidt morsomt.. Her til morgen spiste han hendes bolle med kødpølse, DET var hun knap så skrap over, hun er nemlig ikke så vild med at spise om morgenen, men jeg smurte hende en ny, og så var der ikk så meget stads over det alligvel. :)

Hearthandmade-
It´s nice to have some visits from UK, thank you.. :) We had a very nice day, really cosy girls stuff.. :)

Anna-
ALtså sådan et lille marked er slet ikk noget at køre efter medmindre man bor lige ved.. Jeg tænker ikke at jeg når at få lavet vildt meget.. :) Det er vores lokale gymnastik forening som laver et marked i år, så det er helt på prøvestadiet.. :)

Anja sagde ...

Ih hvor har du meget fint papir, jeg synes aldrig jeg kan finde noget, hvor køber du det? Skal jo selv i gang med noget jule klip snart. Kh Anja

bare WUNDERBAR sagde ...

Anja-
Meget af papiret er fra Rie Elise LArsen.. Så er der lidt gammelt tapet som jeg bytter el køber mig til, fx via trendsales.. der er også noget gavepapir fra søstrene grene som motiverne er klippet ud fra.. :)