lørdag den 14. januar 2012

Tidligt forår..?


- Jeg synes der er noget i luften, som minder mig lidt om forår... Der er klar luft, høj sol, og små spirer og knopper der titter frem overalt... Det passer ligesom ikk rigtigt med januar, men hold nu op hvor jeg nyder det...
Igår fandt jeg en lille hvid vintergæk i haven, jeg har primula i vindueskarmen og forårsklipperier i stuerne...


- I vores have står mirabelle træerne med små hvide knopper... Senere idag tager jeg grene ind, og jeg er næsten sikker på at de nok skal reagere på husets varme og folde sig ud... Det er tidligt!
Jeg glæder mig allerede til duften, som næsten er det vigtigste i min jagt på at smage lidt på det tidlige forår...



I sidste uge cyklede jeg en tur med store pigen, og vi kom forbi en legeplads med Ribes buske med store røde knopper... Vi tog dem med hjem og satte dem i vand i vindueskarmen, og allerede for et par dage siden, sprang de ud... Pga. af den tidlige årstid serverer de ikke deres røde blomster, men derimod lysegrønne blomster og blade, men duften, den er den samme....


- Forår... ?!

21 kommentarer:

Marie sagde ...

Virkelig smukke billeder. Jeg synes også der er en lille snert af forår i luften. Det er altså skønt :-) Go' solskins dag til dig!

den enkelte Freude sagde ...

du har så meget ret, og jeg nyder det helt enormt med det tidlige forår. Har ikke spor behov for vinter- forår kom glad:)
smukke billeder igen, igen:)

... sagde ...

It really seems that way! Everything is so early. I hope there will be a little winter though!

Dolls and Darlings sagde ...

Jeg mærker det også tydeligt! Det er helt specielt i år. Meget meget tidligt.
Indenfor ryddes op, sorteres og pyntes med lyse forårsfarver. Uhmm..

Lene's kage-design sagde ...

Ja vi har også været ude at gå en tur.. skønt vejr, men mærkeligt at tænke på at det kun er januar

Sara Marie sagde ...

Render rundt med samme fornemmelse... :)

Unknown sagde ...

Og i dag føles det også som tidligt forår- fordi solen skinner :-)
At drive grene frem er en hyggelig beskæftigelse.

Mamma-Krea sagde ...

Jeg er sikker på, at foråret er kommet for at blive...

Nyd weekendens forårsvejr :0)

Anne-Birte sagde ...

Ja det tror jeg faktist - gik og tænket netop på det samme her til formiddag. De små mejser pipper lige så forsigtigt og der er bare noget i luften. Man tør næsten ikke håbe på det. For som du siger det da lidt tidligt. Men hold op hvor vi alle længes efter sol og forår og forhåbentlig en god lang sommer.
Kærlig Hilsen
Anne-Birte

Louise sagde ...

Sikke dejlige billeder, de er da lige til at komme i forårsstemning af.

Primula er faktisk ret fine ud, har aldrig rigtig ku finde ud af hvad jeg sys om dem. Lidt ligesom orkideer, så nogen kan jeg jeg, og nogen gange kan jeg ikke....

Hvordan har du dem mon stående??

Er lillebror helt ok efterhånden.

KH Louise

Jolana sagde ...

Wow, I see the spring during the January! :-)

Sloppop Yeah sagde ...

beautiful!
warm greetings from holland ;)

Louise sagde ...

Ja det minder lidt om forår og det er dejligt. Skønt når solen skinner og varmer lidt og hvem ved måske kommer der ikke så meget vinter i år...

Mette Houg sagde ...

Det er på en måde super dejligt hvis foråret er over os, men også lidt underligt, hvis vi slet ikke kommer til at mærke vintervejret!... Det føles lidt forkert, syntes jeg!:)
Knus fra Mette

Lærke sagde ...

Er ny læser her på bloggen :)
Tak for al inspirationen - her er godt nok mange mange gode ideer til et kreativt liv :)

Håber sådan, at du kan hjælpe mig med et spørgsmål: Jeg er helt vild med den hvide keramikvase med lyseblå trekanter, som du ofte har til at stå på dit spisebord! Den er bare så smuk! Kan du fortælle, hvor den er fra?

VH Lærke

KROnPRINSESSENE sagde ...

Ja, utrolig hvor mildt og vårlig det er i luften!
Ikke lett å holde igjen de glade fargene nå :)
Deilige grener du har i hagen din...
Klem May Helen

Louise Sloth sagde ...

Herhjemme hos mig har jeg japanske kirsebær grene i krukker med store lyserøde blomster på og vores bede i haven prydes med helt klargrønt ukrudt, som tror det er nu, der skal luges. Det er faktisk lidt dejligt! Når sneen nu ikke kommer,så kom da bare an, forår!

Pekota sagde ...

Jeg tror din blog med et strejf af romantik. Jeg nød virkelig den "forårets komme "...)))

Greetings.
Pekota
http://pekota-pekota.blogspot.com/

Emilie sagde ...

Ih ha ja, i disse dage føles det lidt som om, der er forår i luften. Hvor er det skønt! Jeg har også observeret små erantisser i mine forældres have (har ikke selv en have, fordi jeg bor i lejlighed). Det er virkelig skønt med sådanne små forårstegn! Nu håber jeg bare ikke, at vi skal til at have en hel masse sne. Det er ligesom lidt for sent, synes jeg...

bare WUNDERBAR sagde ...

Vi kan vist godt alle sammen blvie enige om hvor dejligt det er med solskinnet og det forår der er på vej... Jeg er mest bekymret for om sne og kulde pludseligt når at komme og overtrumfe alle de fine knopper der allerede er kommet frem... jeg husker tydeligt for et par år siden, hvordan alt pludseligt blev iset og svedet af frosten, og mange blomster og knopper måtte lade livet... Vi krydser fingre for at det ikke sker i år.. :)

Lærke sagde ...

Prøver lige igen:
Kan du fortælle hvor den fine vase er fra??? Please?!

KH Lærke ;)