søndag den 26. februar 2012

Kreativ søndag...







Igår var vi i Stof&Stil i Herning for at tanke op i lageret, og for første gang nærmest ever havde jeg bestemt mig for at invistere i nogle mønstre, så jeg igen kunne få gang i at sy lidt til ungerne...
Jeg har altid syet sådan lidt på gefühl og uden opskrift eller med egne lavede opskrifter med de frustrationer det også kan give... Det med opskrifter kræver lidt mere tålmodighed, eller det er ihvertfald hvad jeg har bildt mig selv ind... Jeg er ikke helt sikker på at min tese holder stik...

Idag har vi så været i kreamode mens lillebror har sovet...
Den store datter har sidet ved min side og flettet snore med 3 og lavet fine snoninger, alt imens jeg gav mig i kast med et af de nye mønstre... Og som med alt andet, så er det jo ikke så svært, når først man går igang...

Jeg har syet hende et par virkeligt lækre baggy denim bukser... Lidt chinos agtige i snittet, med vidde om hoften og indsnævring ved ben... På lommerne har jeg syet et par koralfarvede blondeknapper og bæltet er syet af en fin bomuldsstof i store sort/ hvide harlekintern... Sammensætningen er aldeles inspireret af den fine kjole Iben har syet...

Storesøsteren herhjemme er ret tilfreds, og det er jeg egentligt også, og nu har jeg lyst til at sy endnu mere..... Det har været lidt en bremser for mig, at hun var blevet så stor og lang, der skal jo så meget mere stof til end dengang hun var lille, men jeg har fundet ud af at det måske alligevel ikk var så slemt som jeg troede.....


Så kan vi godt indtage foråret...!

24 kommentarer:

MQ sagde ...

Hvor er de fede de bukser! Hvilket mønster er det du har brugt?

betine sagde ...

Ai, hvor er de fede... Er det et mønster fra Stof&Stil?

Jeg har det nemlig ret meget sådan som du skriver med min den store pige og hjemmekreationer... Og hvor kunne det være dejligt at komme ud over det :)

Fyrstenogfruen sagde ...

Jeg forstår godt hendes tilfredshed - de er da super fede:)

Fantelastika sagde ...

Hvor er de bare LÆKRE! Hvor svære er de at sy? Sådan, hvis man er komplet nybegynder?

Vippas mor sagde ...

WOW, hvor er de lækre de bukser :) Hvem der bare var gode venner med sin (læs sin mors) symaskine!

Annchen sagde ...

De er blevet rigtig fine!
Lækker kombi;) Glæder mig til jeg får ryddet krearummet igen, så jeg kan overskue andet end hækleriet;)
Synes virkelig også det er en udfordring med tøj til K - nu det gerne må være andet end ballonbukser og kjoler;)
Kh Anne

grønn sagde ...

Utrolig kule bukser!!

Anonym sagde ...

Så KUL bukse! Virkelig fin!

Marit

Albertemor sagde ...

Dejligt med optankning.
Kan vi ikke bytte lidt mht til det med frisyning. Ville så gerne være bedre til begive mig ud i sådan noget :-)
Super fede bukser - hvilket mønster er det???

Hyggestunder sagde ...

De bukser er helt vild seje!... Mon de kan laves i voksen størrelse...? ;0)

LeizyB sagde ...

Super fede bukser, dem kan jeg sørme godt forstå, at hun er glad for!

Arlianas sagde ...

De er da blevet lækre! Bare op på hesten, og bliv der den her gang ;0)

Linsens sagde ...

Hvor er de da blevet seje de bukser!
Kan se på billed 1 at du har en gammel Bernina lige som mig! Det er en fantastisk symaskine:-)

Pernille - Mormedmere sagde ...

Wow de er da bare super fede - og garanteret skønne at have på :)
Rigtig god aften!

Sidsel sagde ...

De er da bare blevet super flotte! Det giver altid lidt blod på tanden at komme igang:)

by.bak - interior & lifestyle blog sagde ...

Hvor er du heldig med sådan en kreasøndag - det længes jeg efterhånden også efter. Projekterne og længslen efter at føre dem ud i livet trænger sig på, men tiden har bare været alt for knap. Hurra for de fine bukser :-)

Bianca sagde ...

Det er nogle rigtig fine billeder:)

Fru Bach sagde ...

Skønne bukser, jeg har sendt dig en mail, håber du svarer tilbage...

bare WUNDERBAR sagde ...

Jeg synes virkeligt at det er et fint mønster, dog tror jeg at jeg ville lave lidt mere vidde i bunden af buksen og lave den en lille bitte smule højere i taljen ved næste par bukser...

Bukserne er ret nemme at sy, der er ikke meget hokus pokus, men det er en model der er let at få til at se ud af meget.. :)

På modellen står der bare buks og så har den nummer 60016 ..
Jeg ved ikk om det hjælper lidt.. den er en del af de nye modeller... :)

Unknown sagde ...

SUPER fede bukser!! Ærgeligt min lille pige har nedlagt veto mod bukser ØV!!!! Hun er altså bare i en kjole/leggins/strømpebuks periode, og det må jeg jo acceptere efter lang og hård overbevisningskamp....

Lækkert stjernestof, det har jeg også lidt i tankerne, når jeg kommer til S&S på et tidspunkt.

bare WUNDERBAR sagde ...

Mette -
Det har min datter også, altså indtil for et par mdr siden, hvor hun pludseligt kom hjem og proklamerede at nu var hun også til bukser.. :))
Så så er det med at gribe den... :)
Jeg købte stjernestoffet til at sy noget skjorte værk til lillebroren.. det må blive det næste.. :)

Jolana sagde ...

Wow, great work!!! J.

Anna Margrethe Engbæk Schmidt sagde ...

Hvor er de mega seje!

Zoë {Conversation Pieces} sagde ...

Those are some super cool trousers!!