tirsdag den 29. maj 2012

Det skønneste loppemarked med link....














Nå men på Fyn ligger der faktisk rigtigt mange små loppemarkeder... et af dem jeg besøgte var helt fantastisk... Virkeligt fin stemning, masser af de fineste fine sager. Porcelæn, Lotusskåle, kludetæpper, havemøbler, zinkkar, bolsterstriber, Kbh. skabe, servanter, dåser, madam blå i alle farver, vitriner og gamle kort, ene af sjove og underfundige ting...
Jeg fik taget så mange fine billeder på det lille loppis i det fantastiske sommervejr, en del af dem får I her...

Jeg lovede den rare dame, som havde det lille marked med loppefund og kuriosa, at jeg ville smide jer et lille link.... Det gør jeg gerne, nu udvalget var så fint og stort...

Aller mest optimalt er det vistnok at tage turen til Fyn og selv snuse lidt til stemningen, men er der nu for langt findes de fleste ting også på hendes webshop www.farmorsminde.dk .

Kommer du nu til Fyn alligevel er adressen

Farmors Minde
Åbakkevej 26
5464 Brenderup

Mon ikke I kan finde lidt godt....?!

26 kommentarer:

by myr sagde ...

Jamen Rakel - der slog mit hjerte lige et par ekstra slag! Sikke da et fantastisk sted...ALT falder simpelthen i min smag....neeeej hvor er jeg ked af at der er så langt til Fyn lige nu:-)
Jeg kigger straks på hjemmesiden...
Tak for linket:-)
Knus Malene

bare WUNDERBAR sagde ...

Malene-
Ja er det ikke bare charmerende og nostalgisk? Mit hjerte slog også et ekstra slag.. Så fint loppis ser jeg dog sjældent..
havde slet ikk den tid jeg kunne have brugt, tog kun en tilfældig smuttur fordi Carl Emil var faldet i søvn i bilen, så han kunne sove lidt ekstra mens far passede på ham og jeg snusede lidt rundt.. :)
Websiden er slet slet ikk i samme stemning som butikken, men tingene findes der dog.. :)

Marie // Maries Fabrik sagde ...

Det er jo en helt vild samling på et sted. "Jeg skal bare have 1 stk af hver tak"...

bare WUNDERBAR sagde ...

Marie-
Præcist og gerne lidt til...... :)
Det er faktisk lidt overvældende når så meget fint er samlet på et og samme sted... :)

Randi sagde ...

Dette indlæg er nu skyld i, at jeg har oprettet et dokument på min computer, der hedder "Places to go sommer 2012"...for der SKAL jeg da bare hen! :-) Skal vel også ud og investere i nogle nye sager til vores nye hjem, når vi nu flytter tilbage til Danmark :-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Randi-
Åh det var faktisk egentligt en god ide... Det lyder spændende med en tilbageflytning.. og ikke mindst investeren... :)
Er spændt på om du ender der.. :)

bare WUNDERBAR sagde ...

Randi-
Åh det var faktisk egentligt en god ide... Det lyder spændende med en tilbageflytning.. og ikke mindst investeren... :)
Er spændt på om du ender der.. :)

Christina sagde ...

Oh! Hvor helt igennem lækkert! Og det bedste er næsten at min elskede farmor kommer fra Fyns land - så det passer jo bare :) farmorsminde - der vil jeg ønske mig hen :)

Barbara sagde ...

Wauuu hvilke fantastiske omgivelser og sager der er "derovre"! Er spændt på at høre hvad du fik med dig hjem..

Unknown sagde ...

Å det var jo bare fantastisk masse fint !! Dit vil jeg gjerne dra en gang!!

Maj sagde ...

Jammen.... Årrrrhhh.
Jeg får helt ondt i maven af skønhed!
Dér MÅ jeg hen!

S O F T * U N I T S sagde ...

Uh jeg har allerede fundet en del ting der ville pynte i mit hjem :0) Må helt klart ind og kigge på hendes hjemmeside :0) Ærgeligt at man bor så langt væk. Fester bare så hyggeligt ud :0)

Tove sagde ...

Oj, dit kunne jeg tenkt meg å reise med full lommebok:) Så helt herlig ut.

Ha en super onsdag:))

Cecilie sagde ...

Det ser så hyggeligt og fint ud. Har du andre anbefalinger til lopper på Fyn?
Selvom jeg bor på Fyn, har jeg ingen anelse om hvor de gode ting gemmer sig :)

Gitte Barlev sagde ...

Øjjjj hvor ser det bare hyggeligt ud:-) Og navnet passer da super godt til stedet:-) Tak fordi du deler....

bare WUNDERBAR sagde ...

Christina-
Det var lidt sjovt... Der er bare så fint på fyn.. Meget frodigt og bakket... .)

Barbara-
Det er jo næsten det værste!! Jeg havde kun lige kort tid og hun tog ikke dankort i butikken og vi aftalte at jeg vendte tilbage, men den dag vi skulle have været indenom tog vi på tur, og så nåede jeg det slet ikke.. :( Virkeligt skuffende.. Var ellers faldet for den lille buttede og solgule kande fra Alluminia og et mint grønt vækkeur fra junghans.. :)

Anemone-
Det kan ihvertfald anbefales hvis du skal på de kanter.. :)

Maj-
Ja sådan kan man godt få det nogengange.. Blev også nærmest helt overvældet da jeg steg ud og så gårdspladsen som bare var så fin.. :)

Sandie-
Ja hjemmesiden er bare ikk helt det samme, men nu har I set hvor det kommer fra, så mon ikke man får mere lyst til at gå på opdagelse på siden nu også.. :)

Tove-
MEGET fuld lommebok.. ;)
Og tak for din kommentar.. Det er længe siden.. Jeg følger dig stadig troligt, men får ikke altid fundet tiden til kommentarere.. det må jeg oppe mig lidt på.. Håber du har det godt i Norge.. :)
Go onsdag til dig også.. :)

Cecilie-
Nej egentligt ikke, det var det eneste vi var på, kunne ikk rigtigt lokke resten af familien, men tænkte bare over at jeg syntes at der var rigtigt mange loppeskilte ude ved vejen, så mon ikke det bare er at køre en tur igennem de små byer på landet? :)

Gitte-
Det var så lidt.. En vældigt sød dame, som straks gav mig sit kort.. Der var fin stemning og gode motiver, så det deler jeg gerne.. :)

frk.regnbue sagde ...

Det ser bare godt ud. Der vil jeg ihvertfald gerne et smut forbi:-)

Camilla Engrob sagde ...

Vi skal til fyn på sommerferie - jeg skal da helt sikkert have mine svigerinder med en tur forbi :)

Stina sagde ...

Uha huer mig ikke at vi i Kr.Himmelfartsferien var lige i området - øv da, men måske et besøg værd en anden god gang...

Kaspara sagde ...

Heisan
Tror du minsanten ikke at Kaspara fra Norge har vært der!!! Jo, jeg var på dette fantastiske loppemarkedet for noen år siden og jeg husker jeg handlet en medisinflaske og et par herlige bokser. Det er helt fantastisk dette loppemarkedet/ bruktmarkedet. Det var så morsomt å se bilder derfra!
Glade dager til deg!
Klem fra Kaspara

bare WUNDERBAR sagde ...

frk regnbue-
Det vil jeg også gerne igen. :)

Camilla-
Åh jeg bliver helt misundelig.. vil også derned igen.. :)

Stina-
nej den slags kender jeg bare alt for godt.. man føler sig SÅ snydt.. :(

Kaspara-
Ville faktisk have skrevet til dig for at høre om du havde set indlægget, måske du havde været der.. Og det havde du jamen da.. Det er altså lidt sjovt.. fantastisk sted.. :)

Unknown sagde ...

Sikken et slaraffenland, der skal jeg vidst forbi i min sommerferie...!!

Kyroushka/Eexterhout sagde ...

Oh, how I wish I could be in that Loppis shop, just half an hour will do!! I would spend all my holiday money. And more!
Thanks!
Regards from Holland,
Kyra

Anonym sagde ...

Du er rigtigt god til at finde ting og sager. Har været inde på hjemmesiden og man kan da kun finde mange gode ting til hjemmet og man får da kun lyst til at købe det hele ;)

Anonym sagde ...

Å, for et vidunderlig loppemarked!!! Hit vil jeg! Jeg vil til Fyn, skal prøve å legge en liten ferietur dit sammen med familien. Det hadde vært toppen! Alt på det loppemarkedet er fint. Ha en god helg! Klem fra Anne.

Søster Æblekind sagde ...

Ihhh altså! Tak for tippet. Bor heldigvis på Fyn og skal da så meget forbi.... Og så ligger det jo lige i retningen af plint... Smart:)