fredag den 15. juni 2012

Smukke, skønne roser og musik uroen....


Ude foran vores hus er den fine Jens Munk rose endeligt begyndt at blomstre for alvor... Det kommer hvert eneste år bag på mig, hvor mange smukke roser og knopper der kan komme på en gang... De er virkeligt skønne og smukke, og kan anbefales for deres duft, deres tidlige men lange blomstring til helt hen på efteråret, den smukke dybe pink og så det at den ikke formerer sig via rodskud, som vanlige hybenroser ellers gør...


Ellers er det idag, vi der trækkes en vinder af den fine musik uro fra Ferm... Det sker ovre på Elle Belle bloggen, og du kan lige nå at være med via linket her.....


6 kommentarer:

Kreativista i Boligrum sagde ...

Jeg elsker roser, det matcher så fint dit ældre hus.

Onkel Anne sagde ...

skønne roser! du har en fantastisk have!

bare WUNDERBAR sagde ...

Kreativista-
Ja det gør det.. idag har jeg købt en hel masse lavendler, bonderoser, marguritter og pæoner også.. Elsker at være i haven.. :)

Anne-
Ja jeg e virkeligt glad for min have.. Mærker det med det samme jeg kommer ud, den der ahhhh følelse... :)

Marie sagde ...

Jeg elsker også roser! Det går bare i arv her i min familien, både min mor, moster og mormor har en helt særlig kærlighed til roser. Vi bor desværre i rækkehus uden særlig have, så jeg har kun en enkelt slyngrose, men den er netop også begyndt at blomstre. Så smukt!

Unknown sagde ...

Ja,.. haven er uundværlig, når man først har fået sådan een :)
Vi planter løs i øjeblikket, da vores er en rimelig ny grund, og jeg ønsker jo også en rigtig hyggelig frodig have en skønne dag. Det er stille og roligt på vej, så nu skriver jeg din rose "bag øret", og kikker efter den næste gang jeg kommer forbi et plantecenter ;)

God weekend....

bare WUNDERBAR sagde ...

Marie-
Her er det på samme måde.. Jeg har også min bedstemor som altid har samlet på roser og nu min mor og til sidst mig... Det er hyggeligt at have den slags sammen synes jeg.. :)
Min bedste synes nu at hendes roser står for dårligt efterhånden, så nu er hun begyndt at samle klematis istedet.. 35 er hun oppe på nu, fortalte hun mig igår.. Og jeg synes det er ret fantastisk at hun bliver ved med at udvikle og købe ind til haven, på trods af at hun om et par år runder de 80.. :)

Julie-
Det er ldit svært det med at starte på en helt ny grund.. Da vi overtog vores hus var der stort set heller ikke andet end en græsplæne og så to træer og en busk i hele haven.. Ingen bede og ingen huse eller andet.. Det har både gjort det sjovt for os selv at starte vores op, men også sværere på et el andet plan.. Synes meget at det gælder om at få afdækket ens behov og så få sat nogle større ting rundt i forskellige områder og derfra bygge det grønne og blomsterne op.. :)