mandag den 5. november 2012

Fusions broderi-hækling....


Nu de mørke aftener rigtigt har taget over er jeg igen begyndt at finde glæden og roen i at lave noget med mine hænder. I tiden er det ret alsidigt, jeg nørkler nemlig med små ting til et lille lokalt julemarked.

I de sidste dage har jeg leget med en fusion mellem hækling og broderi. Jeg elsker at blande forskelligt håndarbejde, det giver sit helt eget udtryk.

Jeg er ikke færdig endnu. De små broderier skal monteres på de hæklede doilies, og jeg har endnu ikke helt bestemt mig for om det bliver med tungesting eller symaskine.

Opskriften på de små hæklede doilies finder du her hos Yarnfreak. En ret fantastisk opskrift, da den bliver meget forskellig alt efter hvor stor den laves. De små doilies jeg har lavet har jeg blot stoppet ved 3. runde, og den store der ligger under hyacinten er færdiglavet, så vidt jeg husker.

Broderi mønstret med bambien på fik jeg af Ida for et par år siden, det holder stadig max.

Jeg vender stærkt tilbage når engang de fine julefusions ophæng er færdige...

10 kommentarer:

Marie sagde ...

Hvor er det fint :-) Det er en super god idé at blande! Jeg er ret vild med de små broderier, det er en ting jeg aldrig selv er kommet i gang med. Når man rammer sofaen om aftenen har jeg for vane bare at gribe hæklenålen eller strikkepindene.

Carina sagde ...

Super sjov idé :)

by.bak - interior & lifestyle blog sagde ...

Super skønne billeder og selv hvis man ikke hækler og broderer (som jeg), så er det alligevel top inspirerende, at hoppe forbi sådan et indlæg :-) God dag

bare WUNDERBAR sagde ...

Marie-
Man er altid tilbøjelig til at lave det let tilgængelige... :-) jeg er faldet lidt for det broderi.. Det giver et let enkelt og fint udtryk... :-)

Carina-
Tak.. Har gået med den lidt tid, det er bare ikk blevet til noget før nu... :-)

Dorte-
Tak... Dejligt at kunne inspirere... :-) det er også den slags indlæg der postes så jeg selv kan huske mig på min kreativitet.. :-)
Er blevet ret vild med at brodere... :-)

Marie-Louise sagde ...

Det ser rigtig fint ud :-) Jeg elsker at brodere, så jeg kan sagtens forstå at du er faldet for det også.

bare WUNDERBAR sagde ...

Marie-Louise-
Det er rigtigt hyggeligt, både korssting og det man broderer i frihånd med almindelige sting.. Det er sjovt at man næsten kan tegne med tråden.. :)

Unknown sagde ...

De er skønne !

Barbara sagde ...

SÅDAN Rakel! Du er fantastisk. De er virkelig søde og jeg må straks igang!! Ih hvor jeg elsker når du kommer med dine kreative indlæg som slår benene væk under én :0) (fornemmer du begejstringen?)

bare WUNDERBAR sagde ...

Miri-
Tak .. :)

Barbara-
TAK... Rødmer da helt over din begejstring... :)) Men tak... så er der jo også noget ved at lave det og lægge kræfter i det.. :)

MyEyeCatching sagde ...

hvor køber du broderi garn + grej? Rigtig fin julebambi!