lørdag den 6. november 2010

Pakkekalender #6


Dagens kalenderide er fine smykker... De er lavet af selvhærdende ler, som du bla kan købe her... Leret skal ikke brændes men blot tørre op, det kan dog godt tage et par dage...

Jeg har malet smykkerne med en neon maling fra Søstrene Grene, og den ene er limet på en ring og den anden monteret på en lædersnor...De er ret fine især når man har dem på... Både børn og voksne kan lave fine ting i leret...
Du kan også bruge udstiksforme og hænge tingene op i fine snore til jul...

12 kommentarer:

Malene sagde ...

Hvor er de flotte. Har også tænkt på at male mine...det gir en god effekt. Hvordan mon du har lavet den fine blomst på det store smykke? Har du hældt malingen over i noget som kunne sprøjte en tynd stråle eller hvordan har du kunnet kontrollere malingen i så fine streger?

Line sagde ...

fin idé :-)

Villblomsten sagde ...

Lur ide :-)
og de skiltene fra Ramsign var kjempeflotte ! :-)

Marina sagde ...

Selvtørrende ler er jeg også helt vild med. Jeg bruger det til alt muligt og børnene kan også let være med. Man skal bare ikke lave for store ting.

Fjeldborg sagde ...

Det er en kjempegod ide (som jeg også har sett i den fine BoligLiv-artikkel:). Tror jeg må til byen og kjøpe leire i dag! Ha en riktig god helg. Klem Ingrid

Ellen sagde ...

Fantastisk!Herlig med sånne ting som barna kan lage og som faktisk blir riktig fint!Du er et helt hav av gode ideèr!

mimmi-leone sagde ...

Så fine disse var, likte formen og fargene.

Ønsker deg en fortsatt fin lørdag!

Hilsen Mimmi-Leone

Anonym sagde ...

super ide! tror også det ville være fint med lak ovenpå ? hvis det kan tåle det ?

bare WUNDERBAR sagde ...

Tak for jeres søde kommentarer.. :))

Malene-
Synes faktisk heller ik stregerne blev så fine på de her, fordi jeg ik havde en tynd nok pensel, men ellers er det altså let nok.. :)

Marolle-
Ja det selvhærdende bliver lidt mat i det, ikke som porcelæn, men i mangel på brændeovn er det godt at bruge.. :)

Julia Runge sagde ...

Hvor er det bare en fantastisk idé! Hvor lang tid kan sådan noget holde sig fra der bliver taget hul på en pakke? Og kan man bruge alt muligt forskelligt maling til at male på det?

bare WUNDERBAR sagde ...

Julia-
Min har der været hul på i lidt over et halvt år nu, og det er fint, men det skal pakkes helt lufttæt.. :)

Julia Runge sagde ...

Okay, så tør jeg godt give mig i kast med det ;o) Kan man bruge al slags maling til det? Og tror du godt man kan lakere til sidst for at give det lidt glans?