torsdag den 20. januar 2011

Det sådan lidt i perioder.....






Mig og så orchideer... Det ER altså sådan lidt i perioder... Enten så elsker jeg dem, og synes de er de smukkeste stilligste blomster, eller også så synes jeg på en eller anden måde bare ikke helt om dem....
Lige nu elsker jeg dem... For flere ting faktisk.... Den jeg har købt her hos den lokale købmand var SÅ billig, og samtidigt helt fantastisk smuk, smækfyldt med knopper og masser af fine blomster i dejlige nuancer... samtidigt står de ofte i rigtigt lang tid, og det er jo et ret stort plus... og vand, det må jeg godt glemme indimellem, de klarer sig alligevel.... Og det er et ekstra ekstra stort plus hos mig!

Jeg har sat orchideen i min fine keramik urtepotte skjuler fra House Doctor... Ville som sædvanligt gerne smide jer et link til hvor den kan købes, men heller ikke den her potte, er det lykkes mig at google frem, måske det lykkedes for dig..? Potten er en del af et sæt på tre og de er SÅ fine og ikke særligt dyre og kan absolut anbefales.... House Doctor er virkeligt kommet efter det på flere fronter og samtidigt også prisen, men det må jeg vist vende tilbage til en anden gang...

Lige nu nyder jeg bare både orchide og potte i mit køkken...

15 kommentarer:

Christina sagde ...

åh.. Jeg synes også de er smukke! Men de er bare SÅ besværlige. For modsat hos dig, står mine orchideer bare ikke ret lang tid. Og det er lige meget om jeg giver dem lidt vand eller meget vand (eller kogt vand eller regnvejrsvand, som jeg også er blevet anbefalet). Og så ender de i bryggerset, hvor jeg prøver at få liv i dem igen. Men det er endnu ikke lykkedes mig! Orchideer er spildte hos mig:-) Men smukke:-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Ej ved du hvad, det er faktisk også lidt i perioder... tror lige jeg tænker at jeg kan dem og jeg er go til dem lige nu, fordi jeg lige har haft en som har stået i virkeligt lang tid, for ofte så sker der faktisk også det at de bare falder sammen rigtigt hurtigt.. og jeg har også hørt det med destilleret vand.. nu er jeg bare kommet til at de blir sultet lidt og så går det vist... :)) Men denne her kostede så 45 kr, så det er jo i princippet ikke værre end en ret fin uket blomster.. ;)

Eple sagde ...

Fantastiske bilder. Det første var bare utrolig vakkert!!

Jeg har det på samme måten når det gjelder orkideer- vi har et elsk- hat forhold ;-)

bare WUNDERBAR sagde ...

jamen er det ikke bare sjovt at man kan ha det sådan med en blomst.. men det har jeg altså også.. lige nu er den bare rigtigt fin.. :)

Garsdal sagde ...

Vi er åbenbart flere der har det sådan med orkideer:-) Det er egentlig længe siden jeg har haft én herhjmme...måske man skulle kaste sig ud i det - smukt ser det jo ud.

ReVinyl sagde ...

For en flott orkide` du har! Jeg synes de er fine, men jeg har problemer med å holde de levende...Hos meg fungerer det best med grønne planter. Jeg vet at orkide`r skal klare seg i tunge stunder, men ikke hos meg altså ;) Hurra for dine! Siw

bare WUNDERBAR sagde ...

Frøken Garsdal-
Jeg tænker også at det måske er at for flere år siden var de ret dyre og signalerede sådan et el andet bestemt boligagtigt noget.. det var ihvertfald ikke alle og enhver som havde dem.. og pludseligt blev man boostet med dem i jeg ved ikke hvor mange varianter til mega billige penge, og så fik man bare nok som i virkeligt nok, og blosmten tabte lidt sit særpræg og sin unikness.. og nu kan jeg så måske lidt med den igen... jeg ved det ikke helt, men er ihvertfald glad for den her... :)
Fantastisk fin bloggerdel du er med i i boligliv.. den ser vildt hyggelig ud din alkove.. flotte billeder.. er glad for at de tog netop dig med.. :)

Revinyl-
Jamen er det ikke bar eunderligt... jeg synes også mine svinger noget i levestandard... Nogle gange lever de vidlt længe og andre gange næsten ikke.. :) Men den er virkeligt flot den her, så nu må vi se hvor længe den holder.. jeg har aldrig kunnet drive nogle frem igen, men min søster er rigtigt go til det.. :)

KirstenK sagde ...

Jeg har det lidt ambivalent med orkideer...på den ene side synes jeg de er smukke og jeg synes heller ikke de er særlig besværlige at passe... Når jeg ikke gider se på dem, hvilket sker lige pludselig sætter jeg dem ovenpå, hvor de godt kanblive lidt glemt hvad vanding angår... Mega fin potte til orkideen!

Ursula sagde ...

Superskønne billeder!! Jeg er også selv lidt i to lejre med orchideer, da jeg synes de er supersmukke, men ikke orker dem så tit fordi de er så besværlige ;-)

Til gengæld kan jeg lige komme med en lille service-info: De lækre urtepotter fra House Doctor kan købes i lækkerbutikken Girlie Hurly i Istedgade 99. Dér kan øjenene altså også få lidt at savle over ;-)

Se bare mit indslag om butikken her: http://ubams.blogspot.com/2010/12/et-farveboost-i-det-vintergra.html

bare WUNDERBAR sagde ...

KirstenK-
Du har ret, måske jeg bare burde samle dem ovenpå indimellem og så se hvad der sker.. mon de selv producerer igen, og så kan jeg klare dem lidt igen bagefter.? De er virkelgit fine potterne, og kan ikke huske hvad jeg præcist gav, men ikke særligt meget ihvertfald.. :)

Ursula-
Tak for det.. Girly hurlie er en farlig butik ja.. vil lige suse indenom.. kender kun webben, men skulle jeg engang komme til kbh, så må jeg derind.. :) Jeg suser lige ind til dit link.. :)

Malene sagde ...

Har det præcis på samme måde med orkideer...har det især svært med dem, når blomsterne er faldet af og man skal vente på at nye kommer frem. Nogen gange tager det evigheder...Så tager vi en pause fra hinanden - orkideen og jeg, indtil den blomstrer igen eller jeg får en ny indenfor døren:)

Christina Ravn sagde ...

Orkidéer er det skønneste!!! - og din potte er for fin. Er det mon den samme som her kaldes bestikholder? http://www.summerliving.dk/shop/house-doctor-bestik-377p.html

bare WUNDERBAR sagde ...

Hej Christina-
nej det er vist ikke den samme i str, men fra samme serie.. er også vild med denne her.. tænk lige at have den på arb værelset med blyanter, pensler og den slags.. DET ville være fint.. :)

Trine Cecilie sagde ...

Det er skægt for jeg har skrevet netop om det samme på min blog i dag! Problematikken med orkideer. Jeg er også i evig tvivl om, hvorvidt jeg vil have dem eller ej. Men de ser nu smukke ud på dine billeder ;-)

Anja sagde ...

Smukke fotos, det første er helt fantastisk!