torsdag den 14. november 2013

Vores billedvæg.


Et nyt af min mands billeder er blevet indrammet og hænger nu som en del af billedvæggen i stuen.
Det er den store tegning med rosa/orange/blå farvekombi og sort stregtegning.

Jeg får tit kommentarer på den væg. Mange elsker den, og andre synes den er lidt kompakt.
Vi kan meget godt lide den.

Den er opbygget uden egentligt at være gennemtænkt. Langsomt er den udvidet, nyt er kommet til, andet er flyttet. Jeg kan meget godt lide den langsomme udvikling. Jeg tænker,det giver en levende væg, der ikke er for perfekt, netop fordi alt ikke er hængt op og tilpasset på én gang.

Lidt af det der hænger på billedvæggen -

-Et lille sort/hvidt foto af min far og mig, da jeg var ganske lille.
-Carl Emils fødder og hænder i gips.
-I trærammen hænger en af de første tegninger vi fik af Frederikke.
-Et print af vores bryllupsbillede i sort/hvid sat i en gammel guldramme.
-Et billede af Frederikke taget af proff fotograf da hun var 1½ år.
-Tegninger som min mand har tegnet.
-To malerier, som min mand har fået af gode kollegaer, der selv har malet dem.
-En tegning tegnet af Kasper Eistrup, som jeg har givet min mand.
-Liebe svaler i keramik.
-Et fotografi af Frederikke som lille en tidlig morgen, hvor hun ser morgentv. Det eneste lys der er i stuen er det der strømmer fra TVét, det giver en speciel stemning på billedet.
-En gammel royal musselmalet blondetallerken, arvet fra min mors onkel og tante.
-Et billede af ungernes første strandtur sammen, som min mand fik lavet til mig i fødselsdagsgave. Et sløret foto taget med mobilkamera, men stemningen den dag er fanget.
-Et familie billede taget af Tia Borgschmidt, da hende og Mette Helena lavede en Boligreportage her

Jeg savner flere vægge herhjemme. Vi har ikke rigtigt plads længere, så noget må hele tiden vige til fordel for noget andet. Der findes alt for mange smukke ting til væggen.

13 kommentarer:

Cecilie sagde ...

Jeg synes den er smuk. Som du skriver er den ret levende. Jeg havde en billedvæg for noget tid siden, alt var hængt op samtidig, og på trods af de personlige familiebilleder, var den upersonlig og strømlinet. Den er nede igen, og jeg går og samler inspiration til hvad jeg skal nu. Inspireret af dig, burde jeg måske bare starte med at hænge et billede op, og så tage den derfra :-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Hej Cecilie.
Jeg kan godt se at billederne ikke hænger helt i vatter med rammerne der ligesom har en yderkant osv, sådan som min mor altid har lært mig, men på en eller anden måde virker det her bare fint for mig alligevel. :)
Jeg kan godt anbefale at tage lidt af gangen og rykke og flytte med tiden, det bliver netop ikke helt så stringent :)

Fiona sagde ...

Jeg synes den er rigtig fin! Jeg elsker alle de forskellige og personlige billeder I har hængende.

Bettina sagde ...

Det er en smuk og varieret billedvæg, som jeg kan forestille mig, man aldrig bliver træt af at se på!

Unknown sagde ...

Du bor så levende, og det ser skønt ud.... Jeg synes dit mix af det moderne,, minder, og børnenes bidrag passer rigtig godt sammen.... :-)¡

SiriR sagde ...

Jeg synes I har en helt fantastisk billedvæg!
Er vild med det lidt tilfældige udtryk:)

Villa Kyckling sagde ...

Die Bilderwand sieht toll aus!

Viele Grüße aus Deutschland!

Kati

Kristina/www.myhouseins.blogspot.com sagde ...

Jeg er vild med den! :)

Majbrit sagde ...

Woaw den er flot :)

A + K = ♥ sagde ...

Jeg synes den ser flot ud - elsker når personligheden er til at få øje på i et hjem (:

- Kit

Anja sagde ...

Jeg synes din billedvæg er rigtig fin og personlig, og din mand er da bare for sej til at tegne !!
Hvor har du mon købt de to smalle sorte, helt firkantede rammer henne. Står og mangler sådan en helt kvadratisk ramme til min stue??
Kh Anja ;)

camille MILK og co sagde ...

Det er en flot væk og hold da op et flot kunstværk af din mands…

Kh Camille.

bare WUNDERBAR sagde ...

Hej Anja.
De kvadratiske rammer er såmænd bare fra Tiger. De kalder dem vist LP rammer fordi de passer til et LP cover :)