tirsdag den 21. juni 2011

Originale hængsler....



Den anden dag fik min mand den her pakke... Det er til vores indbyggede gangskab... Den glade "giver" eller ihvertfald ham som havde skaffet dem, er en af vores venner, som arbejder som bødker og snedker på et gammelt frilandsmuseum... Her har de gamle hængsler som ikke længere produceres, sådan nogen der går bagom lågen, så kun den aflange runde del af hængslen ses... Og så kommer de lige der i nærmest antikke gamle æsker, og med bånd om... Måske hans kone, naboveninden, havde hjulpet ham med båndet, det ved jeg ikk, han ku´nu også selv have fundet på det, men lidt ekstra fint var det...!
 Jeg kan rigtigt godt li´, når noget har en historie, og det må man sige, de her har...
Stort hvidt skab fra gulv til loft, originale hængsler, låger lavet i gammelt snit på bødker/snedker værkstedet og de fine Anne Black porcelænsgreb (og så masser af hylder og god rode plads!)....
Det er da utroligt så glad man kan blive for et skab....!

6 kommentarer:

Maria sagde ...

Fantastisk at sådan noget stadig kan skaffes. Bliver nogen gange forundret over hvad der gemmes rundt omkring - til glæde og gavn for alle os "nørder" der vil have den ægte vare. :-) Det bliver stensikkert et vildt flot skab - husk at vise billeder. :-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Dankebaar-
Ja egentligt, jeg havde slet ik forstillet mig at det var sådan hængslerne kom, men nabovennen (og veninden) er lige så, hvis ik mere, store tilhængere af at bavare gammelt og bruge originalt hvis muligt.. Jeg er bare glad over at vi fik hængsler med historie.. :)

3. sal til højre sagde ...

En dejlig overraskelse. Især når den kommer pakket ind i så fine æsker. :)

bare WUNDERBAR sagde ...

3 sal-
Jeg synes også at de var så fine æskerne.. De er jo med til at give historien.. Og med bånd om og det hele.. Man er åbenbart holdt op med at lave hængslerne så de skjules indvendigt på lågen, men de her er ligesom i de gamle retro skabe.. :)

Louise sagde ...

Jamen kære rakel hvor lyder det bare vildt flot det skab. Glæder mig helt vildt til at se det fine skab;-)

Ha en dejlig dag

bare WUNDERBAR sagde ...

Louise-
Jeg tror også det blvier rigtigt fint, men det bedste af det hele er at vi så kan få sat en helt masse ting af vejen som før bare lå hulter til bulter uden egentlig plads.. Det er med at udnytte hver en kvm når ens hus er til den lille side.. :)
Dejlig dag til dig også.. :)