fredag den 24. juni 2011

Skt. Hans....








Hvert år holder vi Skt. Hans hos mine bedsteforældre, ungernes oldeforældre, og det er SÅ hyggeligt... Alle de som kan samles af den ældste generation kommer, sammen med mine forældre og vores lille familie... Der er altid samme menu, hotdogs og kartoffelsalat og til kaffen jordbær flødeskumslagkage... For ikke nok med at det er Skt. Hans, det er også min bedstefars fødselsdag... Min bedstefar kommer fra Norge, og i år havde min bedstemor skaffet norske flag til lagkagen... Det var fint...!
Og der var ligeså ustadigt vejr, som der skal være på en Skt Hans, bålet blev brændt af alligevel, og alle hyggede sig på verandaen under jakker og vattæpper... Og så snakkede vi om at nu går vi igen mod kortere dage.. tiden går så stærkt...

.....Og idag er der nogen som får sommerferie........


9 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hvor lyder det bare som en hyggelig tradition, med rigtig familie hygge. :-)

Sidsel sagde ...

Det lyder som en hyggelig tradition! Sikke smukke billeder (som altid!)

Malene sagde ...

Sikke en hyggelig tradition. Vi har faktisk altid kun været til det offentlige Skt. Hans bål og det er ligesom ikke helt det samme, selvom det nu er meget hyggeligt at rende ind i dem man kender:)
God sommerferie herfra! Og en god lang en af slagsen - skøn bonus ved drømmejobbet:)

Unknown sagde ...

Sankthans er hyggelig med venner eller familie. det er jo også så hyggelig nede ved dine bedsteforælder, i haven eller på verandaen, har de stadig figentræet.

Loppedilla sagde ...

herlige st. hans bilder:) ha en fin ferie:)

Unknown sagde ...

Hvor jeg dog savner de sankt hans aftener, når jeg læser om dem her i blogland. Det er bare 15 år siden at jeg sidst har været til en :-(
Men hvad man kan ikke få alt, og så har vi nogle andre skønne traditioner hernede i stedet for. Det må jeg ikke glemme. Sommerferien skal vi forresten også vente læge på i år. Pigerne får først skoleferie sidst i juli. Det kunne der slet ikke være tale om i Danmark tror jeg. Men har en dejlig sommerferie derhjemme og nyd den. KH.M

Maria sagde ...

Hvor ser det bare hyggeligt ud - dansk sommer når det er bedst. Man kan næsten lugte sommerregnen og høre de henrykte børnehvin, ikk? Sådan skal en barndom være. :-)

God weekend,

/Maria

Rosa+epler sagde ...

God midtsommarsdag
og
GOD ferie!!

Elisabeth

Annchen sagde ...

Sikke nogle dejlige billeder Rakel! Det ser bare hyggeligt ud.. OG sikke en dejlig tradition I har jer..:)
Ha' en dejlig weekend - og tillykke med ferien - en dejlig dejlig dag..;)
KH Anne