tirsdag den 28. juni 2011

Tirsdag formiddag....






I formiddags havde jeg besøg af min nabosysle veninde... Vi skal udnytte og nå lidt voksen kvalli tid, mens vi kan, hun føder nemlig når som helst sit 3. barn, og det blir SÅ spændende....!
Og vi fik spist, og sludret en hel masse, fik broderet og strikket, og det var faktisk bare rigtigt hyggeligt..
Jeg har lavet en lang lang (...nogle ville måske mene for lang...?) to-do liste, og på den har jeg også husket at skrive : - Huske at hygge mig med veninder! -Huske at lave ingenting! - Huske at læse gode bøger! - Huske at gå på cafe!.. og flere andre af den slags huske ting....!   Det er godt med en liste, hvor man kan få vinget lidt af efterhånden, som man får det gjort... Og nogle ting må bare gerne vinges af flere gange!...

20 kommentarer:

Rikke R sagde ...

Vild med det første billede, ser rigtig hyggeligt ud:-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Rikke R-
Det er jeg også vild med, det var det eneste man ku spise, og det smagte godt.. ;)

Dolls and Darlings sagde ...

Du har helt helt ret, både at nogle ting kan må vinges af flere gange og at man nogle gange skal huske sig selv på dem også.

Og altså Rakel, du tager de smukkeste billeder!!

bare WUNDERBAR sagde ...

Louise-
Tusinde tak, det er et kompliment jeg er rigtigt glad for at få.. Jeg elsker jo at tage billeder, det er det jeg sådan brænder for, hvis man kan sige det... :)
Og ja, de skal bare vinges af skal de...! ;) Men det er nu også meget rart indimellem at få vinget nogen af de andre af også.. :)

Unknown sagde ...

Fornuftig huske liste !!

Marit sagde ...

Nydelige bilder. Nå ble jeg sulten :D

Anonym sagde ...

Den slags "luksus aktiviteter" er drøn vigtige at huske på og må gerne gentages i det uendelige!
Det skrider fremad med dynebetrækket og det bliver da vildt fedt!

bare WUNDERBAR sagde ...

Losarinas-
Ja og nu har du jo ikke set den lange to do liste, men den tog næsten pusten fra mig, og det virkede mest fornuftigt at skrive noget af det sjove to do på også.. ;)

Mathildes skatter-
Ja indimellem ska der ik så meget til, og så er det sådan lidt kvalli øko varer og så sidder man og nyder det med go samvittighed..

Ida-
Lige nøjagtigt, jeg er bare ikke altid for go til at få det presset ind, det bør man bare gøre, det gir energi til alt det andet to do.. ;)
Og ja, jeg har faktisk broderet så meget at jeg tror puden snart er klar til at blive flikket sammen.. :)

jolanda sagde ...

Wow, I like your pictures and especially your embroidery. Fun.
I enjoy your blog.
Have a nice week, Jolanda.

Louise sagde ...

Kære Rakel

Altså ja, du tager fantastiske billeder, er det et helt specielt kamera du bruger?? For jeg sys ligegyldig hvad jeg gør, så får jeg slet ikke de samme flotte udtryk... selvom jeg også brænder for at ta gode billeder.

Og så er jeg bare vild med de ting du laver, sælger du slet ikke ud af det mere, eller laver du evt. fine ting på bestilling?? I så fald ku jeg da godt komme med en lille ønskeliste :-)

Og så skal jeg lige høre dig, de der skønne dyr fra Mibo, ved du om man kan købe dem på nogle danske netsider, jeg har fundet 'en, men de har "kun" uglerne, som jeg elsker, men er også ret vild med dem med elefanten og løven...

Nå, ha en dejlig aften, min dag har jo ikke været for go, ved ikke om du har læst det... men øv for en dag.

KH Louise

Libbie sagde ...

Jeg er helt vild med dine flotte broderier(!) Syns det ser super godt ud :)

Unknown sagde ...

Skønne billeder :)

bare WUNDERBAR sagde ...

Jolanda-
Thank you so much.. Yor are welcome here at any time.. :)

Louise-
Jo jeg læste det godt inde hos dig.. har haft så sporadisk tid ved comp i det seneste, at det er lige knap jeg får skrevet tilbage på mine egne.. :) Det er bare rigtigt surt med den slags.. økonomi og spare tænkning altid.. er det bare sådan når man er småbørnsfamilie? Det er jeg bange for... :(
Mht kamera, så er det et canon eos100 mener jeg... jeg tager altid billeder uden blitz, det er vigtigt, og måske du kunne downloade et program som picasa til at hjælpe dig med at redigere? Det er gratis at downloade, og virkeligt simpelt at bruge.. :)

Binemor-
Jubi, jeg er faktisk blevet helt færdig med puden med de broderede blomster her til aften.. Dejligt at kunne vinge endnu et projekt af.. Jeg syns det er super sjovt at brodere på den måde.. :)

Maja-
TAK::)

Unknown sagde ...

Hvor bliver det bare flot, Rakel! Og den huskeliste kan jeg vist kun tilslutte mig :)

Marolle sagde ...

åh hvor ser det bare hyggeligt ud! Og god ide, med den liste at skrive andre vigtige ting på også, så det hele ikke bare bliver "sure" pligter :)
Og hvor ser det bare fint ud det hele, me like! Jeg tror godt jeg kunne bruge 1 dag eller 2 i selskab med dig og krea ting ;)

bare WUNDERBAR sagde ...

Mejse-
Ja nogengange går det pludseligt hurtigt med at få gjort en hel masse og andre gange bare SÅ for langsomt! :)

Marolle-
DET tror jeg altså også godt vi to ku ha fundet ud af... ;)

Louise sagde ...

Hej igen

jeg må prøve at eksperimentere lidt mere med billederne :-) Plejer ellers at få fin ros for mine fotos, men kan godt se jeg halter lidt i den her blog verden, folk er virkelig skrappe til det her inde :-)

Ja, du har nok ret, at ha små børn koster bare rigtig mange penge, og de er selvfølgelig hver en krone værd... Og meget mere til. Men det er bare så hårdt at være spændt op konstant, og at latterlige bilregninger bare vælter en for det næste halve år. Det er da trist....

Anyway, vi kommer nok til overfladen igen på et tidspunkt, idag er en ny dag, og forhåbentlig byder den bare på lidt mere af det gode.

K. Louise

PS - sig lidt til hvis du havde lyst til at lave lidt for mig en gang når du får tid.

Henny sagde ...

Hva er det du strikker??? DEt ser spændende ud.

bare WUNDERBAR sagde ...

Henny-
det er faktisk min veninde som er ved at strikke den.. Det er en lille Mads Nørgaard striktrøje, den er rigtigt sød.. :)
Jeg er slet ikke go til det med at strikke. jeg er for utålmodig, skal helst være færdig med ting indenfor overskuelig tid.. :)

Fru Thornholm sagde ...

-Jeg er også lidt vild med den strikketrøje din nabo har gang i. Kunne du mon lokkes til at spørge efter mønsteret? Eller er hun 'sådan én' der bare kan strikke ud af hovedet mon? :-)

Dejlige billeder. God dag.
Kh Stine