tirsdag den 28. juni 2011

Sjovt besøg og nye bukser....



Nogle gange sker der bare sjove sager... Som idag da jeg skulle til at cykle hen efter jordbær og pludseligt ser en lille og meget fin gul kanariefugl der vimser rundt om mine tæer... Og når den så følger med ind i haven, ind på terassen, for til sidst at tage ophold i skuret, så er det bare sådan lidt forunderligt...
Jeg kom sådan til at tænke på mine barnedage, hvor vi havde en stor voliere i haven med søde gule, syngende kanariefugle... To af dem hed Ejvind og Charlotte, og med mellemrum fik de æg og senere unger i de små reder... Jeg fik pludseligt en sjov lyst til at få mig en voliere med kanariefugle igen...
Jeg kan faktisk også huske, at jeg havde vinbjerg snegle som barn.. De var så store, og så spiste de agurk... Vinbjergsnegle har vi også her i haven, så måske vi foreløbigt skal lade det være ved det....?!

-Jeg har faktisk også fået nye bukser fra H&M.. Både fine, og billige!, men bukserne blev pludseligt en biting her midt i historien om smådyr....

9 kommentarer:

Unknown sagde ...

Nåå så sød den er, kunne du ikke fange den og beholde den, det er da tydelig den vil bo ved jer :) Jeg fandt Karl Emils hat på vejen da jeg kørte til købmanden i dag, men da vi gik tilbage for at samle den op var den væk, håber du har fået den. (har også skrevet det i kommentar på min blog)Syntes bare det er lidt frækt hvis nogen har taget den.

hyggetroldeogbulderbasser sagde ...

Hej Rakel
Hvor dejligt med så hyggeligt og smukt besøg... Her til morgen da jeg kørte hen af vores vej, sad der en mærkelig hvid fugl med rødt på - bestemt ikke en vild-fugl, så det er nok nogle som er stukket af fra en voliere her i området... Sjovt at vi lige begge skulle møde én af dem og heldigt at du fik et billede!!!
Kh Tina

María sagde ...

Jeg er enig med dig
Jeg bruger Google oversætter. Jeg håber, du forstår mig. Tak. Hilsener.
María.
http://tusmanosylasmias.blogspot.com/

Davids Engle sagde ...

Sikken skæg historie. Måske den bliver hængende. Kunne godt lyde som om det er en tam fugl, der er kommet på afveje. God fornøjelse med dyrelivet:-)

Kristiane sagde ...

Ej hvor skægt, men hyggeligt det fulgte med dig hjem. ;-D

Jeg ville også MEGA gerne have haft de bukser da de var på tilbud, men de havde ikke flere i min størrelse. snøøøft.. ;-(

bare WUNDERBAR sagde ...

Ævlebævle-
Jeg nåede faktisk også at tænke tanken om at fange den, men havde jo ikk noget bur, og tror faktisk ik den var så tam at jeg ku, men jeg syns det var sjovt og overraskende at den pludseligt sad der.. :)
Hvor sjovt I også har fundet hatten.. el dvs han må ha tabt den uden jeg har opdaget det, men naboen kom ind med den, så den er i sikker behold.. ;)


Tina-
Jamen så er det da garanteret derfor.. hvor skægt de sådan flyver rundt.. så skal vi have øjnene åbne efter flere fugle oplevelser... ;)

Maria-
Tak for din besked.. Godt du selv kan finde ud af det med oversætteren, jeg ved nemlig ikk helt hvordan det fungerer.. :)

bare WUNDERBAR sagde ...

Davids engle-
Det tror jeg helt sikkert det er, jeg tror ikke sådan de lever frit i DK ellers.. :)

Kristiane-
Jeg købte dem faktisk ikk på tilbud, men de kostede kun 80 kr, og de er ret lækre.. men desværre allerede med lidt lyslilla maling.. Men så er det godt de er så mønstrede så man næsten ikk ser det.. :)

Unknown sagde ...

Har selv lige købt de bukser, de er super dejlige - skal nok komme godt i brug.

Ejj hvor er det sjovt med den lille fugl - flot er den ihvertfald :)

Anna sagde ...

I like your sandals!