onsdag den 14. september 2011

Flagranke, loppefund, morgenens høst og en giraf...


Idag skal jeg på barselsbesøg hos en veninde og jeg har lavet en flagranke til hendes lille nye datter... Hun får også et billede, det glemte jeg at tage billede af...



- Igår var jeg en tur i genbrugen, og jeg fandt alt det fine stof her... Der er to retro sengetøj i brunlige farver, et stort stykke lilla ternet, et stykke turkist med mønster og to pudebetræk med små blå prikker.. Fine sager...


Morgenens høst fra haven... Morgenfruer, tallerkensmækkere, gulerodsblade og høstanemoner..


Den store har helt selv lavet den skønneste giraf i børnehaven... Jeg er helt vild med den, og den hænger højt under loftet i åbningen imellem vores to stuer... Synes den har personlighed og charme...
Hende der har lavet den har også masser af personlighed og charme, og jeg glæder mig sindsygt til at hente hende, når hun kommer hjem fra lejrtur senere idag...

16 kommentarer:

Mille sagde ...

Hold da op en fed flagranke! Jeg har selv i laaaaang tid gået og tænkt på, at sådan én skulle jeg da lave! Og bruge den som barselsgave, ville da være perfekt!
Både lækre genbrugsstoffer og blomster fra haven (må være FEDT med have, sagde hende, der bor i lejlighed).
Giraffen taler jo for sig selv - jeg glæder mig til jeg selv får sådan nogle overraskelser, men det kræver jo nok at jeg får børn først ;)
Ha' en dejlig dag!

I.M sagde ...

Så fin flaggranke:)

Ine

HannasHörna sagde ...

God förmiddag! Vilken giraff...förstår om du är stolt. Härlig bukett från trädgården. Ha en fin dag! Kram

Barbros lille atelier sagde ...

Likte veldig godt flaggranken din! Kjempefin!
Og giraffen var bare helt skjønn!

Carina sagde ...

Heldige fund du har gjort dig, - og en super sød giraf... Og rigtig flot indretning bag giraffen :-)

Line sagde ...

Øj nogle lækre betræk du fandt, der er altid nogle der finder dem før mig i genbrugsbutikkerne i min by. :)

Over40 sagde ...

Sikke fine ting i begge laver. Jeg ææælsker også bare gode stoffund i genbrugsbutikken! Du kan se lidt af mine fund på min blog...
Ha'en dejlig dag.

Anonym sagde ...

Den giraf kan da smelte ethvert hjerte!

karenbykaren sagde ...

Det er godt nok en fin giraf! - og nogle fine loppefund..ved du hvad du skal bruge stofferne til endnu?

-karenkaren

KGaardsted sagde ...

Sikke nogle lækre sager! :) Hvor er giraffen sød! :D

Anonym sagde ...

Hvor er det bare en kær giraf. Flagranken er også rigtig fin. Har du noget imellem stoffet for af "stive" flagene lidt eller er det bare stof og almindelig kantebånd / skråbånd? Du laver mange fine inspirerende ting så tak for kigget :-)

Mette sagde ...

Som du jo allerede ved, er jeg ret vild med dine flagranker! Ville ønske jeg selv havde de evner. Og giraffen er fantastisk!

MusseOlsenJensen sagde ...

Flagranken er så fed med det småfolk stof! Har ofte haft lyst til at anskaffe mig betrækket til syprojekter men nænner simpelthen ikke at gøre det for tænk hvis jeg kludrer i det, er helt novice i syfaget så det er ikke alt der bliver lige godt :-S

Maria sagde ...

Skægt, det lilla ternede stof lige fuldstændig det babysengetøj jeg sov i som lille og som mine to piger efterfølgende også har brugt.

bare WUNDERBAR sagde ...

Tusinde tak for alle jeres kommentarer, skal nok vende tilbage og besvare senere i eftermiddag.. :)

Camomilla sagde ...

Super flot flagranke! Den vil helt sikkert pynte på børneværelset