onsdag den 7. september 2011

Plan Ø - iaften for Øko burgere...



UHM, jeg glæder mig til at komme hjem til aftensmaden i aften...!
Plan Ø er sat igang... Et helt nyt projekt som Urtekram og Kohberg har lavet sammen, og som har til hensigt at sætte fokus på økologi og fuldkorn i kosten...

Jeg har sagt ja tak til at prøve et par af opskrifterne, og iaften står den på øko burgere... Jeg selv skal til småbarns gymnastik, så manden har fået æren af at lave maden, og det gør det ikke mindre lækkert at komme hjem til..!

Du kan Klikke ind til Plan Ø på facebook og se de nemme og lækre opskrifter, og læs om Plan Ø´s 5 testfamilier, og hvad de synes om opskrifterne, konceptet og maden...

Jeg synes ihvertfald, det er ganske fint at få lidt nye inputs, sjovt nok har vi en forfærdelig vane med altid at vælge de samme retter, dem vi kender, og så er det fint med nye ideer som samtidigt er sunde, økologiske og fiberrige...

7 kommentarer:

by myr sagde ...

Det lyder super spændende Rakel, og hvor ser det lækkert ud - jeg er også slem til altid at vælge de samme retter, men lige for tiden kører det bare på rutinen....grundet mangel på tid og overskud!!

Vil gå ind og tjekke dit link med det samme, for det lyder da spændende:-)

Kh. Malene

bare WUNDERBAR sagde ...

Hej Malene.. :)

Synes opskrifterne derinde er forfriskende simple uden de helt vilde ingredienser... Synes tit den slags opskrifter kræver både det ene og det andet og tager vildt lang tid.. Så det er sikkert også noget for dig.. :) Og så er det sådan rimeligt alm opskrifter der bare er opgraderet lidt.. :) Jeg glæder mig også til at sætte mig til bordet i aften, og jeg elsker simpelthen når det er manden der har lavet mad, så er det bare at sætte sig til.. :)

Lena (By Warberg) sagde ...

Her hjemme har vi prøvet næsten alle opskrifterne i det lille hæfte, og jeg kan varmet anbefale dem. Synes også det er dejligt med lidt variation i hverdagen, og så er det skønt når børnene også kan lide det :o)
God dag.
Kh.

bare WUNDERBAR sagde ...

Lena-
Godt at høre.. Jeg skal først til at igang med hæftet nu, men der er chili con carne i også, og det elsker jeg... Jeg tænker også at vi må dem alle sammen igennem... :)

Pernille sagde ...

Mmmmh, tak for link! Synes det hele ser vildt lækkert ud, og ikke særligt svært eller tidskrævende. Synes også tit vi kommer til at køre i samme rille og bare lave det samme igen og igen. Klem Pernille - pescno.blogspot.com

KGaardsted sagde ...

Mmh, den ser lækker ud!
Bollen ser virkelig god ud!

Marina sagde ...

Mon ikke vi allesammen har en tendens til at lave de samme retter igen og igen. Dem vi ved vækker lykke omkring spisebordet og som vi kan lave uden at skulle koncentrer os alt for meget om en opskrift for det er jo tit svært med små børn om benene. Burgere og Chilli kan da vist kun gøre alle glade...