onsdag den 12. oktober 2011

Endnu en begyndende mumi samling...?






Så faldt jeg også lidt i, hvad de der mumi indkøb angår... Godt nok har vi en mumi uro over puslebordet herhjemme, men det er også det eneste...

Nu har jeg efterhånden set så mange fine mumi porcelæns samlinger i blogland, så da jeg den anden dag var i Inspiration, og så at de havde mumi krus på tilbud til 99 kr. stk. slog jeg til og købte to krus... Nu har jeg hermed en begyndende mini mumi samling....

Den store datter synes, det var sjovt, at der var mumi historier på koppen, og de er da også fine i deres udtryk... Jeg måtte love hende, at hun også måtte drikke the af dem indimellem... Det kan jeg egentligt godt forstå, at hun har lyst til....

17 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dem har jeg altså også cirklet rundt om i et par år, så mon ikke også jeg plumper i en dag... Eneste grund er, at vi bor på et frimærkes størrelse. Men de er da bare så kære :-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Anonym-
Ja de er egentligt ret fine... :)
Vi har heller ikk så meget plads, heller ik i køkkenet, men kan alligvel ikk lade være at proppe ind.. :) Jeg bliver nemt fristet.. :)

HannasHörna sagde ...

Hej! De är så fina...det är våra favoritmuggar...kram o trevlig kväll!

heidi sagde ...

Jeg købte to for ikke så lang tid siden og er blevet rigtig glad for dem. De har en rigtig god størrelse ift. kaffe, hvor jeg ellers altid kommer til at lave en ALT for stor kop, men her passer det lige. Og så "ligger de godt i hånden", er tilpas tynde i porcelænet oppe ved kanten og så ER de jo helt vildt hyggelige at se på..

betine sagde ...

De er altså bare så skønne... De bor også hjemme hos mig - det er svært ikke at blive fristet, det kender jeg godt :)

Lise B sagde ...

Kan ikke leve uten mummikopper! Jeg har nesten alle, også julekopper! Og de brukes hver dag, selv om barna har flyttet hjemmefra..

Karina Viki sagde ...

Åh altså, drømmer så meget om de krus, men de er jo dyre, og så det med samlinger - jeg kan jo ikke blive ved - i hvert fald ikke ifølge manden, hrmf :)

bare WUNDERBAR sagde ...

Hannas-
Mon ikke det bliver mine også.. har længe haft nogel uden hank, og måske det bare er meget hyggeligt og praktisk med hank også.. :)

Heidi-
Mange gode fordele.. ;) Og ja jeg tænker også at det med hanken er lidt væsentligt, den slags krus har jeg nemlig ikk brugt længe.. ;)

betine-
Lige nøjagtigt, men det var nok også mest fordi de var på tilbud, og så synes jeg også det var meget hyggeligt at den store var så vild med dem.. :)

Lise B-
Lidt skægt.. jeg har kun de to endnu,men mon ikk der kommer flere.. nogle af mumi karaktererne synes jeg faktisk er lidt uhyggelige som fx snorkefrøkenen.. :)

Uglemor-
nej men nu skal man jo aldrig spørge manden.. ;) Det har de slet ikk forstand på.. :))

Fru Sommer sagde ...

må indrømme at jeg nupper en af tøsens mummi kopper, når min stjerne-liebe kop er i opperen. og hun har allerede fået en god samling på 6 stykker, så hun opdager aaaaldrig at der mangler et ! faktisk er der tit gode tilbud. i tivoli er der fx 3 for 2´s pris. tillykke med dem ;)

Anna Marie Weinreich sagde ...

Hvor sjovt - har netop købt lige præcis disse to af slagsen. er også selv faldet for de skønne mumikrus :)

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Hvor er de søde...
Dejlige farver.

Knus Susi

Unknown sagde ...

Åhh.. Hvor kan jeg godt forstå din datter! :) Hvem vil ikke drikke tea af de søde mumi krus?? Kan se, at du har nogle indlæg relateret til Viborg, var det i Inspiration Sumborg i Viborg? :)
// Helene

Marina sagde ...

Kan kun være enig med Heidi - de ligger bare super godt i hånden og så har de virkelig en perfekt størrelse. Har 10 krus pt. (deriblandt også de motiver du har købt). Er blevet enig med mig selv om, at der godt kan blive plads til to til :)

Menageriet sagde ...

Jamen de er da også lidt fine på deres helt egen måde :o) Og hvorfor så ikke ha ting, der pynter, har en praktisk funktion OG glæder ungerne (det er jo hele tre ting ;o))
Tak for en blog, som jeg jævnligt hygger mig med at følge over min aftenkaffe :o)

Daisy sagde ...

Oh i love The Moomins, unfortunetely in France impossible to find them.
The mugs are really cute especially the pink one!!

KGaardsted sagde ...

Ih, hvor er de fine! :)

KrudtuglensMor sagde ...

Åh jeg er jo stor fan af mumi - og er indtil videre oppe på 12 kopper, 3 skåle og en kande... men det er længe ikke nok, når man først er startet på en samling. Så går der sport i den :)