tirsdag den 28. februar 2012

Syede påskeæg...





Jeg har været ved at sy et påskeæg... Sådan et påskeæg i stof med fyld i...
Jeg tror det er en prototype, det kunne være fint med mange flere i forskellige størrelser...
For nogle uger siden købte jeg fint fint vintage/retro stof af Anne... Hun havde simpelthen så meget fint stof på hylderne, så det var ganske forfærdeligt... Flere af stofferne, som jeg fik med hjem vil passe fint til lidt påskepynt..
Påskeægget er syet i et sart fint vintage stof med små blomster på, og så har jeg syet en hjemmekniplet blonde henover... Ganske simpelt...

For nogle år siden fik jeg fire gamle ruller med forskellige kniplede blonder af min bedstemor.. Det er hendes svigerinde der i sin tid havde lavet dem...
Fine er de, og jeg synes, det er en dejligt tanke at bruge den slags sirligt håndarbejde i nye sammenhænge...

6 kommentarer:

Uthski Badutski sagde ...

Det ser da rigtig fint ud.. :) Nu ved jeg jo ikke, om du stadig har din bedstemor, men er da sikker på at hun og svigerinden synes/ville synes, at det er fantastisk, at de fine kniplinger bliver brugt i stedet for at ligge gemt væk i en skuffe :)

Unknown sagde ...

Hvor er de fine dine blonder og en god ide at bruge dem til påskeæg. Jeg må også lige sige at dine bukser fra den anden dag er super fine, har bare fået kommenteret så meget her på det sidste.

bare WUNDERBAR sagde ...

Uthski-
Svigerinden, som har lavet dem, døde for en del år tilbage, men min bedstemor har jeg endnu og hun har givet dem til mig, fordi hun tænkte at jeg måske var den der ville få dem brugt til noget istedet for at de bare skulle ligge i skabet...

Jeanett-
Det er Arnes Magda som har lavet blonderne, de er virkeligt fine.. du må lige se dem næste gang vi ses... :)
Bukserne er rigtigt cool.. Du skal lige have dit buksemønster igen også... :)
Det med at kommentere det kender jeg godt.. :)

Svenja sagde ...

i so wish i could understand your language.
i really like the pictures, all those lovely patterns !!
wish you a nice afternoon, svenja

Fru Thornholm sagde ...

Skøn idé med påskeæg. Jeg har syet påskekyllinger med fyld de sidste år, så mske skulle jeg prøve at sy æg også :-)
Poster stoffet til dig i morgen.
Kh Stine

angie sagde ...

das genähte osterei ist sehr, sehr süß!!! liebe grüße von angie