tirsdag den 18. september 2012

Endeligt tapet i stuen....







Så lykkedes det endeligt at få tapetseret et par vægge i vores stue med tapet...
Vi har taget tilløb længe, og jeg nyder virkeligt, at det endeligt er en realitet... Det skaber sådan en lidt svensk ødegårds agtig stemning...

Jeg har fået lidt hjælp af Betine, som har sendt mig billeder af tapetet i brug hjemme hos dem, og nu da jeg havde set det i brug, turde jeg at springe ud i det og købe det...
Tapetet er selvfølgeligt købt hos Retrovilla lige her...

Jeg viste tapetet frem på Instagram forrige weekend, da var der 22 ruller tilbage, jeg ser nu, at der desværre ikke er mere end 5 m. på lager nu og ikke flere ruller, desværre, så man skal være hurtig....

Idag kom jeg lidt sent hjem fra arbejde, og det var da lykkedes manden min at lave en fin fin grafisk tegning, som han havde sat i ramme og hængt op på væggen... Så er det første søm sat i tapetet og væggen taget i brug....

Det lille brune bord med de to skuffer fandt jeg på et af mine nye yndslingsloppesteder forrige weekend, det skal males i en lækker lys farve og have sig et par nye greb.... når jeg får tid......

21 kommentarer:

Sukkertøy for øyet sagde ...

..helt utrolig vakker tapet!!!
Perfekt på veggen hos dere :)
Så koselig hos dere atte!

Klem Ida Susanne

Martina/fiflerierpaafjerde.blogspot.com sagde ...

Det er virkeligt godt ud! Det kan jeg godt forstå du nyder :-) Og sikke en flot tegning din mand har lavet! (det lød lidt som noget jeg også siger til min søn, men det er ment meget meget positivt! :-) )

bare WUNDERBAR sagde ...

Sukkertøy for øyet-
Tusinde tak for din søde kommentar... :) Jeg har kigget længe på hvilket tapet jeg mon skulle vælge, og har før prøvet at få noget, som jeg ikke synes svarede helt til billedet set på nettet, så det var kun fordi jeg havde set det hos Betine at jeg turde at springe ud i det.. :)

Martine-
Tak :) Jeg er også rigtigt glad for både tapet og tegning.. Han har haft en periode hvor det mest var malerier han tryllede frem, så idag var det egentligt meget forfriskende at komme hjem til en tegning.. :)

Louise sagde ...

Det er bare så smukt rakel, men det ved du jo jeg synes:-)

Christina (Carla og krudtuglen) sagde ...

Hvor er det smukt og jeg synes det passer rigtig godt til jeres hjem - lækker stil.
K.h.
Christina

Unknown sagde ...

Ej I bor så hyggeligt og tapetet passer så smukt ind! Lækkert!
Ville ønske at jeg kunne få en tapetvæg - det er så fint og skaber noget personligt!

Anonym sagde ...

Det ser vildt godt ud. Det har godt nok et helt anderledes udtryk når det kommer op på væggen. Jeg overvejer det til køkkenet, men syntes virkelig det er svært at beslutte hvad jeg skal vælge - men det er vel bare at kaste sig ud i det :o)
Knus Kathrine

Loppedilla sagde ...

fin stemning i stua! kul tapet

Boselade sagde ...

Det ser super skønt ud!
Elsker det tapet.
Jeg har sat det op hjemme i vores forgang og nyder det hver gang jeg går forbi det :-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Louise-
Alt med tapet jo.. ;)

Christina-
Tusinde tak for de søde ord.. Det har ihvertfald på en el anden måde gjort stuen mere personlig og hyggelig og varm.. :)

Line-
Du bor selv simpelthen så læks, så dig kunne jeg på et splitsekund bytte med! ALtså! :)

Kathrine-
Det er helt vildt svært at beslutte sig.. virkeligt... Det var også kun fordi jeg fik betine til at sende mig nog´le close ups af tapetet i brug at jeg kastede mig ud i det.. :)

Loppadilla-
Tusinde tak.. ;)

Boselade-
Har du haft det længe? :) Vi har også tapet i entreen, men på en el anden måde nyder jeg mere det i stuen, fordi det er der hvor vi er mest... :) Jeg er også rigtigt glad for mit valg med det her... Det blender ind uden at blive for meget... :)

Loppe-shoppe sagde ...

Yndigt!!

Maiken sagde ...

Det ser hyggeligt ud på den gode mormor-agtige måde.

Boselade sagde ...

Jeg/vi købte tapetet da vi var i København til Madonna koncert.
Ville bare i Retro vila!
Det var et af de tapeter de selv havde brugt i butikken ;-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Loppe-shoppe-
Ja det er egentligt lidt yndigt... :)

Maiken-
Ja det er måske lidt mormor agtigt.. Det synes min mor også, altså på den måde at det mindede hende om da hun var barn, der havde alle tapeter og gerne småblomstrede fortalte hun, og jeg er ikk helt sikker på hun synes det var ligeså fantastisk som vi gør.. :)

bare WUNDERBAR sagde ...

Anja-
Så havde du jo også muligheden for selv at se det i brug.. :) Synes det er sådan lidt mildt og ikke "for meget".. er bare overrasket over hvor hurtigt de ruller pludseligt kunne forsvinde fra over 20 ruller til ingen på en uges tid... Ville ellers gerne have haft suppleret lidt.. :)

Anonym sagde ...

Det er bare hygge det der! Sikke et tapet, fedt du tog springet :-) og super flot illustration, det er rigtig dejlig kunst :-)

Unknown sagde ...

Så SMUKT det tapet:) giver sådan et dejligt roligt udtryk. Virkelig flot Rakel:) og som altid dejlige billeder;)

Mirjam sagde ...

Hvor ser det godt ud :) Det er virkelig så hyggeligt med tapetserede vægge. Jeg savner helt dem vi havde i Dk, men når vi er tilbage i et mere permanent hjem, skal tapetsamlingen frem igen :)

Kh. Mirjam

Finurligefinesser sagde ...

Hvor er det bare smukt, og det er vildt så meget karakter det kan give til et rum med tapet. Jeg får helt lyst til at tapetsere en væg eller to i vores lejlighed, men det må ha været svært at vælge farve?? Jeg synes vi har rigtig mange farver i huset, så det skulle vel næsten være noget der kan binde det hele sammen? Hvordan gjorde du? Din mand er meget talentfuld, super fed tegning!!!

Michelle sagde ...

Altså jeg er vild med din mands krøllede sorte streger! De er noget ganske særligt, og jeg har ikke før set noget lign.

Marie sagde ...

Jeg er så vild med den krog i har der med tapetet, stolen og det nye lille bord. Som litteraturstuderende kan jeg kun sige, at jeg ville elske at ha' sådan en fin krog at læse store værker i :-) Så hyggeligt!