tirsdag den 2. oktober 2012

Bedste rødebedesuppe ever....





Igår fik vi simpelthen den lækreste suppe ever... Jeg kan virkeligt godt li´forskellige slags supper lavet fra bunden, men det er alligevel ikke så ofte at menuen står på netop det...

Denne suppe er en virkeligt skøn rødbedesuppe, som jeg fandt opskriften på inde hos
Ann- Christine.
Jeg undlod cayenne peberet, så suppen ikke blev for stærk for ungerne, men derudover gik vi all in, med creme fraiche (som sagtens istedet kunne være græsk yoghurt 2%), hvidløgscroutoner, ristet bacontern og frisk basilikum (i vores lille by kunne jeg ikke opdrive bredbladet persille, men basilikum var også rigtigt godt!)...

Opskriften finder ud lige her, og den kan virkeligt anbefales...
Og nu du er der, så lad dig inspirere af hele den lange opskriftsliste hos Valdemars Ro her... Uhm..!

Desuden elsker jeg at servere de forskellige supper i mine fineste dybe tallerkener fra Villeroy & Boch, som jeg har fået i gave af en bedste veninde.. De er simpelthen så fine og sarte i den blå streg, og jeg nyder at spise af dem, maden smager bare en anelse bedre...


7 kommentarer:

Unknown sagde ...

Smuk terlærken, og suppen den må vi da hellere prøve af, tak for opskriften. Herhjemme står den også på suppe i morgen, sådan en af slagsen der har stået og små boblet i køkkenet hele aftenen, og nu står i køleren og trækker til i morgen. Mums supper er godt...

bare WUNDERBAR sagde ...

Jeg er simpelthen så glad for de tallerkener... Både fordi jeg har fået dem af min veninde i 30 års gave men også bare fordi de er så fine... :-)
Suppen her er bare vildt god.. Har fået den som reste mad idag.. :-)
Kæmper lidt med en god forkølelse og der er suppe bare toppen.. :-)

dqpage sagde ...

Lækkert ! og lige nu er der rødbedesæson ..
jeg må vist lade mig inspirere.
Har selv en ret god opskrift på gulerodssuppe med appelsin. (Orange d'or). Du kan finde den inde på min blog, hvor jeg skrev den for et års tid siden.
hilsen Mona

KrudtuglensMor sagde ...

Mmm hvor lyder den lækker!!! Men jeg bliver simpelthen nød til at spørge... hvordan modtog mand og børn det?? Jeg tror nemlig der vil komme lidt skæve ansigstudtryk her, hvis jeg serverede det... græskarsuppe var ikke et hit sidste år...

bare WUNDERBAR sagde ...

mona-
Den springer jeg ind og kigger på.. Det er alti spændende med ny inspiration..:) Den lyder lækker..

Christina-
De tog faktisk rigtigt godt imod den.. Nu havde jeg jo undladt cayennepeberet, så den var ikke så skrap.. Rødbeder, persillerod og kartofler er jo egentligt sødlige ting..
Ungerne elskede den, sikkert også pga. croutoner og bacon.. ;)

Unknown sagde ...

Jeg har simpelthen så mange rødbeder derhjemme, måske der skulle blive en lækker rødbedesuppe ud af dem :-)
Jeg kender godt det at maden smager lidt bedre når den bliver serveret på flotte tallerkner og dine, de er ihvertfald rigtig flotte :-)

Rikke sagde ...

MUMS! Rødbedesuppe er virkelig bare lækkert :) Måske det skulle på menuen herhjemme i løbet af ugen :)