søndag den 13. januar 2013

Skøn weekend....


Weekenden her har været skøn.... I fredags holdt jeg en super hyggelig damejulefrokost her hos mig... Ungerne blev passet, og manden var ude med en kammerat.... Og her hos mig var der grin og snak, lækker mad og hygge....

Lørdag sov jeg længe, noget der yderst sjældent sker... Jeg tror det var tiltrængt, omend uvant...

Resten af weekenden har vi bare holdt fri og hygget os... Vi har haft gæster til søndags eftermiddagskaffe, som altid dejligt...

I weekenden er de første fine mirabelleblomster sprunget ud i min stue... De dufter så mildt og sødligt, og får mig til at længes efter det spirende forår... Fantastisk når de første grene kan drives frem...

Vi har været en tur i haven idag, hvor vi lavede bål og en lille brændestavl ved døren.. Så er det let at hente træet ind til brændeovnen om morgenen, uden at skulle helt over i brændeskuret efter det... Kulden fortæller mig, at der stadig er lidt tid til det eftertragtede forår, men den frostklare luft er en god erstatning indtil da...

Nu nyder vi de sidste lækkerier fra julefrokosten i fredags... Jeg fik blandt andet en lækker værtindegave med en æske med små chokolade kugler fra Summerbird og en dåse af yndlings chokolade/lakridserne fra Johan Bülow...
Jeg nyder dem i sofaen under mit nye allerlækreste og varme uldtæppe fra Rosenberg Cph. En af de rigtigt gode julegaver, om jeg er virkeligt virkeligt glad for... Det er så fint i mønsteret og kvaliteten er super lækker, spundet på Silkeborg uldspinderi... Det kan anbefales... Der er bare noget ved uldtæpper på den her årstid...

17 kommentarer:

Unknown sagde ...

Sikke en dejlig weekend - er misundelig på bålhyggen i haven!
Og så glæder jeg mig, lige som dig, til at det bliver forår - dine små spirende grene er så skønne!!

Fru Kongen sagde ...

Det lyder virkelig som en dejlig weekend. Og der ser så hyggeligt ud. Hvor er dugen fra? jeg er vild med grøn og prikker et heller ikke det værste :-D

dqpage sagde ...

Sådan skal en weekend være :o)
flotte fotos.

bare WUNDERBAR sagde ...

Line-
Jeg er også så glad for vores have.. Jeg ønsker mig at jeg aldrig nogensinde skal undvære et uderum... I må også virkeligt glæde jer til foråret og til at kolonihaven kan åbnes. Der må være noget helt særligt over det.. :)

Astrid-
Dugen er fra Stof & Stil. En af de billige, men den er i god kvalitet, og pæn synes jeg. Tror de har den endnu, selvom det efterhånden er noget tid siden jeg købte min.. :)

monaelisabeth-
Ja, det er den slags weekender der bare er skønne og giver energi, selvom der sker en masse... :)

Unknown sagde ...

Det lyder som en dejlig weekend!!

Anita sagde ...

Sikke en skøn weekend - god idé med brændestabel ved døren, det skal jeg huske i næste uge når det bliver koldt igen...

Rablende mor sagde ...

Lyder som en skøn weekend :)

Maiken sagde ...

Det lyder som en helt igennem hyggelig weekend. :)

Tæppet kunne jeg altså også godt krybe under. Det er rigtig fint.

Finurligefinesser sagde ...

Det lyder som en SKØN weekend!!! Og hvor er de smukke de grene med blomster på. Jeg er også på JAGT efter ALT hvad der kan minde bare en lille smule om forår - trænger i den grad til lys og varme - NU!!!

Fru Kongen sagde ...

Iih hvor dejligt at den måske er til at komme i nærheden af. Og jeg skal alligevel derud så den er fjong.

Louise sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud, den slags weekender der bare skulle være mange flere af.

Hvor vildt i sådan kunne tænde bål i haven, her var der dækket af sne, tror det ville være lidt svært at få gang i noget som helst.... vi kælkede istedet :-)

Det ser så lækkert og lunt ud dit nye tæppe, kan godt forstå du er glad for det :-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Lisbeth- Det var det. Det var dejligt at være ude, det er faktisk længe siden vi har været i haven. Det indbyder bare ikke rigtigt, men når man så får taget sig sammen er det rart for alle.. :)

Anita-
Jeg nyder det helt vildt. Det første jeg gør når jeg kommer op om morgenen er at tænde i brændeovnen, så det er rart bare at kunne stikke armen udenfor og tage ind.. :)

Mini Ministeren-
Det har det været :)

Maiken-
Jeg er simpelthen også så glad for det... Overvejede også de populære fra Tina Ratzer, men valget faldt altså på at ønske mig det her istedet.. :)

Finurlige finesser-
Ja man kan virkeligt godt mærke nu, at det er ved at være tiltrængt. Men så længe det så er frostklart i vejret, så synes jeg at det går.. :)

Astrid-
Ja selvom jeg har lyst, køber jeg heller aldrig dyre voksduge, for jeg hurtigt at de bliver grimme med to børn ved bordet. Så hellere lidt billigere lidt oftere.. :)

Annchen sagde ...

Lyder som den helt rigtige weekend...:) Og skønne billeder fra jeres hjem - elsker detaljerne..
Kh Anne

Naja Luise sagde ...

Mmmmm bålhygge...
Og Mmmmm alt det andet også! Bare det var mig! SUK..
Men det er dig vel undt :)

Anita L Hansen sagde ...

Dejlige billeder fra en hyggelig weekend. Ha en god uge

bare WUNDERBAR sagde ...

Anne-
Tak for søde ord.. Håber vi ses på torsdag... :)

Naja Louise-
Bål hygge er ikke sådan at kimse af nej.. Elsker det også.. Det er sådan en ro og hyggeligt for både børn og voksne.. :)

Wannabe husmoder-
I lige måde... ;)

Unknown sagde ...

Rakel... Ved du, at du kan få den samme funktion som på min blog, hvor du kan svare alle som kommenterer individuelt? Jeg fik det forklaret det fornylig... Forklarer det gerne til dig, hvis du altså vil have det...;o)