søndag den 20. januar 2013

Weekend, solskin, hæklerier, sammenkomster og kælketure...


Det har været en kold og fin weekend....

Vi har spist ude hos gode venner fredag. Det var "take away night", hvor vi hentede mad udefra, snakkede og hyggede...
Lørdag stod den på fødselsdag hos et andet hold gode venner... Invitationen lød på eftermiddagskaffe og dejlig aftensmad... Jeg havde hæklet en krave ala Puk, til den mindste fødselar der fyldte 3 år (str. passer fint til en 3årig, hvis man bruger opskriften direkte som den er skrevet)... Hun er lige startet på mariehønernes stue i børnehaven, så da jeg fandt en lille mariehøneknap i mine gemmer, vidste jeg straks, at den var perfekt...

Weekenden bød først på en dejlig sol. Jeg vidste faktisk ikke, HVOR meget jeg har længtes efter den, men det var helt tydeligt for mig, da den først stod højt på himlen...
De andre dage har det været koldt og med en dis, så marker, træer og enge nærmest blev opslugt af vinterkulden...

Både igår og idag har vi kælket... Vi håber på solskin og klar frost til næste uge også, så er jeg sikker på at kælkene igen skal findes frem....

10 kommentarer:

Marina sagde ...

SKØNNE billeder af vinterdisen. Her har vi faktisk haft meget sol hele weekenden så jeg har halet alle ungerne på skøjtebanen idag.

Maiken sagde ...

Det er altså en hyggelig hule i har jer midt i vinterkulden. :)

En mariehønekrave kan da kun blive et hit hos en mariehøne pige. I Ingrids børnehave er man også mariehøne det første år og det er simpelthen så sødt som de går op i det. :)

Jorian sagde ...

Beautiful pictures! <3

Unknown sagde ...

super fin krave, med fin knap detalje, og dejlige billeder også. Vi har også haft skøjter og slæde fremme her i weekenden, det har virkelig været super vejr.
Den krave må jeg hellere prøve at hækle til Filippa, nu har jeg kigget på den så længe :-)

Unknown sagde ...

Smukke smukke billeder! Jeg havde en trøje med mariehøneknapperne som barn. Så skøn!
Kh Anne-Sofie

bare WUNDERBAR sagde ...

Marina-
Ja virkeligt, den sol er SÅ dejlig når den er fremme. Jeg savner den virkeligt... Vi var også i holstebro idag, der var lidt mere sol end hos os idag.. :)

Maiken-
Carl Emil starter også og han ville så gerne have været mariehøne, for det er alle de andre han kender i børnehaven, men han er altså en græshoppe istedet.. :)
Og ja, det er godt med en hule de dage hvor dis og tåge og kulde bare lægger sig... :)

Jorian-
Thank you for your kind words... :)

Ævlebævle-
Ja det skal du da. Den er virkeligt let og hurtig at lave. Du skal bare bruge puks opskrift som den er, ikke trække fra el noget.. Den var så sød til den tre årige fødselar.. :)

Heather sagde ...

beautiful crochet collar and pictures! Heather x

Polly (nice kind of blue) sagde ...

Lovely images! Such bright colours, I struggle to get any decent light indoors this time of year.

Maria/madgladmad sagde ...

Hej :)
Jeg er VILD med kraven - den er da fantastisk sød!
Kh. Maria/madgladmad

Birgitte S sagde ...

Det er meget inspirerende at kigge på dine fine billeder fra dit smukke hjem. Min datter datter vil have en billedvæg a la din,så jeg skal lige høre, om du har et godt tip til, hvor man kan få pæne rammer med sort kant som dem, du har i flere størrelser- Også tak for tippet med den fine origami-lampe. Den er også bestilt! :-)