mandag den 1. september 2014

Tamron mega zoom.


Jeg har testet Tamrons helt nye makrolinse, og jeg må sige, at jeg er meget imponeret! Jeg havde i forvejen en linse fra Tamron, som jeg bruger til mit spejlrefleks kamera EOS1000 fra Canon, også en linse med makro, så jeg er vant til at bruge Tamron, og har altid været rigtigt glad for det.
Makrolinsen jeg har fået lov at teste er en 16-300 mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD mega zoom. Måske det ikke siger så meget, men du kan læse lidt mere om det her.
Linsen har VC- billedstabilisering, hvilket betyder, at linsen tager skarpe billeder uden rystelser, også når man bruger håndholdt kamera, som jeg altid gør.

Jeg kan sagtens mærke, at jeg med linsen her stiller skarpt meget hurtigt, også når jeg bruger autofunktion. Den kan zoome utroligt langt, og gå meget tæt på motiverne, men samtidigt kan den også bruges allround, til de dagligdags billeder og funktioner jeg bruger normalt. Det er virkeligt rart ikke at skulle skifte linse hele tiden, men at kunne bruge den samme til det hele.

Linsen er også god i modlys, ligesom den tager udemærkede billeder ved lav belysning.
Billedet med vejen, der bugter sig i tusmørket, er taget på en aftenkøretur, mens vi kører i bilen. Jeg synes at billedet er ret fint, bilens bevægelse og manglende lys taget i betragtning.
Billedet af Carl Emil er taget på mange meters afstand inde fra den anden stue. Han lagde slet ikke mærke til, at jeg tog billedet.
Jeg elsker at fotografere blomster og natur, og der må man sige, at man kan tage nogle virkeligt fine billeder med sådan en mega zoom linse.

Jeg glæder mig til at tage mange flere billeder med den nye zoom linse.

Hvis du vil læse mere om Tamron linsen, så kan du se mere her.

Indlægget er sponsoreret idet jeg har sagt ja tak til at teste linsen.

5 kommentarer:

Marina sagde ...

Som altid super smukke billeder.

Jeg fotograferer næsten udelukkende med faste objektiver og har efterhånden fået sparet sammen til dem jeg skal bruge. Det eneste jeg mangler er en kraftig zoom til naturfotografering (fugle, rådyr osv). Derfor var det med spænding at jeg ville læse din mening om dette. Billederne er meget fine og det er imponerende at du kan fotograferer i en kørende bil. Alligvel tror jeg ikke at jeg vil have et objektiv der går helt fra 16mm til 300mm. Jeg er mest interesseret i et der bare ligger omkring 200mm-300mm.

Mange varme efterårshilsner . Jeg tænker tit på dig når jeg går forbi blomsterbedet ved anlægget her i Holstebro. Da vi flyttede hertil husker jeg nemlig at du fortalte om det og om åen der mindede dig om en norsk elv.

Kristina sagde ...

Smukke smukke billeder!

Livsglimt sagde ...

Jeg havde aldrig troet, at jeg ville blive en, der gik op i foto-gear. Men nu ønsker jeg mig pludselig en god linse til det gode kamera jeg ikke har endnu :-)
Fantastiske billeder, særligt blomster-billederne er meget smukke.

Anna Marie Weinreich sagde ...

Floooooooote billeder, Rakel - som altid :) Jeg ved desværre allerede, at linsen ikke fås til mit kamera, men hvor ser det dog godt ud, de billeder du har taget her :)

Anita sagde ...

Åhh sikke nogle smukke billeder, de er jo intet mindre end fantastiske.

Troede egentlig jeg kunne klare mig med min 18-105 mm linse, men jeg MÅ da have denne - ved du om den passer til et Nikon?