søndag den 9. november 2014

W E E K E N D


Weekenden har været absolut skøn!

Den største startede ud med en overnatning sammen med en veninde, og de hyggede sig med nattøj, dyner, snolder og pigefjant. De nød det virkeligt, og det gjorde jeg faktisk også!

Lørdag var vi i skoven for at hente juletræer og grønt til den udendørs oppyntning. Min mand har tidligere arbejdet i skoven, og han har et stykke, hvor vi gerne må skove. Der imellem birk, store graner og andet løvtræ, står altså også ret fine rødgraner. Jeg nød virkeligt turen i skoven med ungerne. Solen skinnede, og der duftede skønt af fugtig efterårsskov, og jeg fik for første gang luftet mine nye vinterstøvler fra Rugged Gear. Jeg kan allerede mærke, at jeg bliver rigtigt glad for dem, de er sindsygt komfortable at have på, og sålen og affjedringen er virkeligt god, i forhold til de vinterstøvler jeg tidligere har haft. Jeg håber på sne og kulde, så de kan komme til anvendelse.

Nu er der lys ude foran. Nogle vil måske mene, at det er lige tidligt nok, men her i huset elsker vi lys og hygge, og vi vælger at kalde det "vinterlys" indtil december ankommer!
Lørdag spiste vi også en lidt for tidligt mortensand med alt der hører til, og sluttede selvfølgeligt af med ris a la mande. Mine forældre var til spisning, det var så hyggeligt!

I formiddags havde jeg besøg af min folkeskoleveninde fra Kbh. og hendes sødeste lille Esther. Jeg nyder sådan når vi ses, selvom det ikke er så tit. Så skal verdens situationen lige vendes og gamle dage genopfriskes. Hun kender mig så godt, og jeg hende, og det er så rart, at vi altid bare genoptager, hvor vi kom til, Hendes lille Esther og min lidt større Carl Emil har endda samme fødselsdag! Der er bare noget der varer ved...
Jeg fik den fineste vase af min veninde. Vasen er fra WAUW design ,og har den smukkeste lækre glasur. Man skulle næsten tro, hun havde læst min ønskeseddel fra sidste år, der havde jeg nemlig skrevet den på, men fik den desværre ikke. Nu er jeg virkeligt glad for denne her!

Weekenden blev sluttet af på allerbedste vis med eftermiddagskaffe i byen hos et hold gode venner. Tre familier og en masse søde børn var vi samlet. Ida er altid eminent i køkkenet, og idag stod den på hjemmebagte gulerodsboller, gammeldags kringle med lækker remonce og chokolade og en virkeligt lækker og spændende smags oplevelse af en lagkage, hvor bundende var bagt med en smule lakrids, og de to midterlag var citronfromage. Sjældent har jeg fået så lækker en lagkage!

Nu er jeg træt og så dejligt mæt på den gode måde...!
Den slags weekender vil jeg have mange flere af!

8 kommentarer:

Anna Marie Weinreich sagde ...

Lyder som en ideel familieweekend og billederne er skønne :)

Mie sagde ...

Som altid skønne billeder :) Vi har også fået lys på altanen - det er altså hyggeligt, når nu det er så mørkt det mest af tiden ellers på denne årstid.

De fine julehjerter du har lavet, dem må jeg forsøge at gøre dig efter. Har du strøget noget vlies på bagsiden, eller har du kunne flette dem af stoffet som det er?

angie sagde ...

danke für die tollen bilder und inspirationen!!! alles liebe von angie

Unknown sagde ...

Hvor er det hyggeligt med juletræ udenfor allerede nu - tror også snart jeg vil have nogle små træer til vores krukker udenfor så lysene kan komme frem.

Karen (mig og mine stjerner) sagde ...

Vi kalder det også "vinterlys" :-) Vi har ikke fået pyntet op endnu men det kommer snart. Og det får lov til at pynte langt ind i det nye år - elsker lyset i mørket.
Dejlige billeder som altid - gamle venskaber er bare guld værd <3
Kh Karen

Livsglimt sagde ...

Det lyder også som en virkelig dejlig weekend. Billederne er SÅ skønne! Jeg gentager lige mit ønske om en foto-guide fra dig :-)

KH Lisbet

SiriR sagde ...

Dejlige billeder af det der ser ud til at have været en skøn weekend. Og vinterlysene ser så hyggelige ud:)

Vipse sagde ...

Sikke nogle hyggelige stunder - og så fine og stemningsfyldte billeder :)